A COVID-19 járvány életünk szinte minden területét megbénította, ezt pedig a Square Enix csapatai is megérezték. A Final Fantasy XIV: Endwalker is heteket csúszott a vírus okozta nehézségek miatt, most pedig úgy tűnik, hogy a Final Fantasy XVI is hasonló sorsa jut.
A játék producere, Naoki Yoshida egy Twitter posztban igyekezett tisztázni a helyzetet. Elmesélte az okokat, és elárulta, hogy mire számíthatunk 2022-ben.
Mivel a Final Fantasy XVI lesz a széria következő nagy felvonása, így Square nagyon szeretné elkerülni a kapkodást, ennek viszont a jelenlegi helyzetben ára van.
"Legutóbb még azt ígértem, hogy 2021 végén több információt oszthatunk majd meg veletek a Final Fantasy XVI kapcsán. Sajnos szomorúan kell jelentenem, hogy a COVID-19 okozta komplikációk miatt majd fél évet csúsztak a játék munkálatai.
Tekintettel a projekt fontosságára a világ minden területéről gyűltek össze tehetséges alkotók a fejlesztéshez. Ugyanakkor a járvány miatti nehézségek kikerülése érdekében kénytelenek voltunk szétszedni a csapatunkat, és hagyni, hogy mindenki otthonából dolgozhasson.
Ez megnehezítette a kommunikációt a japán irodával, ami miatt egyes játékelemek késve kerültek leszállításra, vagy (extrém esetben) egyenesen a kukában végezték."
Ugyan a fentiek egy meglehetősen kellemetlen szituáció képét festik, érdemes hozzátenni, hogy Yoshida jóval optimistább a jövő évet illetően. Elmondása szerint az év nagy részében a fenti problémákkal foglalkoztak, aminek köszönhetően a jövő évben már sokkal hatásosabban tudnak majd dolgozni.
És hogy mikor láthatunk majd többet a játékból? Yoshida örömmel jelentette, hogy a következő nagy bemutatót 2022 tavaszára tervezik.
"Szeretnék bocsánatot kérni minden rajongónktól, akik alig várták már, hogy többet tudhassanak a Final Fantasy XVI-ról, és köszönöm a türelmet, amíg mi együttes erővel dolgozunk a fejlesztésen."
A Final Fantasy XVI PlayStation 5-re érkezik, megjelenési dátumot még nem kapott, talán tavasszal majd többet tudhatunk meg erről is.