A Final Fantasy XIV egy már több mint 10 éves játék. Ez idő alatt az MMORPG bedőlt, újjászületett, és megkapott minden díjat, elismerést, amit csak kaphatott. A producer, rendező és társdizájner, Naoki Yoshida (Yoshi-P) a Realm Reborn óta terelgeti az online világ sorsát, és legutóbbi interjújában arról beszélt, hogy talán egy kicsit túl lazára tekerte az FFXIV tartalmait.
A Famitsunak adott nyilatkozatában megosztotta aggodalmait a kihívás hiányáról.
"Újra ráébredtem, hogy muszáj új meglepetéseket hoznunk, amivel a játékosok legvadabb elképzeléseit is felülmúlhatjuk. Ha innen nézzük a dolgokat, akkor úgy érzem, van bennem egy kis megbánás. Ahogy az elmúlt évtizedben bővítgettük az FFXIV-t, úgy próbáltunk stresszmentes tartalmakat és könnyed élményeket biztosítani a játékosainknak. Amikor visszagondolok arra a 10 évre, akkor úgy érzem, hogy talán túlságosan is elmentünk ebbe az irányba."
A Final Fantasy XIV-ben rengeteg laza tartalom van, a házépítéstől, a szigetünk gondozásán át, a Gold Saucer kaszinójáig számos apró dologba folyhatunk bele. Ezeket a sorokat egy olyan ember írja, aki nehezen vállalható mennyiségű időt töltött a Triple Triad asztaloknál, és hozzá sem ért az Ultimate Raidekhez, így nyilván nekem a stresszmentes élmények adják az FFXIV lényegét.
A probléma (amit maga Yoshi-P is megemlített), hogy a megfelelő kihívást garantálni mindenkinek nagyon nehéz. Ez kifejezetten igaz egy MMORPG-re, ahol egy felfoghatatlan méretű közösség tagjai akarnak különböző dolgokat csinálni.
"Egy videojátéknak persze kellene hoznia egy bizonyos szintű stresszt, de hogy hogyan kezeled azt, az már egy elképesztően nehéz dolog."
A következő kiegészítő, a Dawntrail vízválasztó lesz az FFXIV történetében. Az első nagy fejezet befejeződött, és egy új világ, új kalandok várnak ránk. Kíváncsian figyeljük majd, hogy az új világban mennyi kihívás fogad majd bennünket.