A ráncfelvarrott Mass Effect-trilógia májusi megjelenéséig ugyan még hónapok vannak hátra, de szinte folyamatosan kapjuk az infókat a rajtot előkészítő kampány keretében. Az elmúlt hetekben például volt már szó a grafikai különbségekről, a hímestojásként óvott modderekről és az egyik főhős fenekéről is. Ezúttal viszont a nehézségi szint kerül terítékre, amit a jelek szerint szintén nem hagy majd érintetlenül a Legendary Edition.
Nem kell azonban megijedni, nem arról van szó, hogy a felújított játékokban egyetlen lövésre fűbe harap a Kaszások serege, mindössze az első epizód fedezékeit piszkálják meg a fejlesztők. A 2007-ben kiadott Mass Effectbe ugyanis valahogy nem jutott annyi menedék, mint a folytatásaiba, ami a fedezékre épülő harcrendszer miatt olykor könyörtelenül éreztette hatását.
Ilyenek voltak például a boss fightok, különösen a Benezia Mátriárka ellen vívott ütközet, ahol sokaknak okozott bosszúságot a szellős küzdőtér. A jó hír az, hogy a felújított változatban már itt sem lesz hiány fedezékekből, amit a projektvezető Mac Walters és a környezetért felelős Kevin Meek árult el egy interjúban a Game Informernek. A beszélgetésben azt is kikotyogták, hogy a biztonság kedvéért helyenként az automatikus mentési pontok számán is emeltek.
A fejlesztők ugyanakkor mindenkit megnyugtattak, hogy figyeltek az egyensúly megtartására, így a hardcore rajongóknak sem kell feláldozniuk a kihívást a korszerűbb látvány oltárán. Reméljük, ez tényleg így is lesz.