Hirdetés

A Dungeons & Dragons: Dark Alliance fejlesztői mindent a harcrendszer sikerére tesznek fel

|

Kis stúdióként választásra kényszerült a Tuque Games, hogy melyik játékelemre fókuszáljon leginkább.

Hirdetés

Jó érzékkel nyárra időzítették a Baldur's Gate: Dark Alliance sorozat szellemi örökösének megjelenését, amikor egyrészt jellemzően kevesebb játék próbálja felhívni magára a potenciális vásárlók figyelmét, másrészt sokan szívesen menekülnének a hőhullámok elől hűvösebb éghajlatra - még ha csak virtuálisan is. Erre tökéletesen alkalmas lehet a Dungeons & Dragons: Dark Alliance cselekményének otthont adó vad és zabolázatlan tundravidék, a Jeges Szelek Völgye (Icewind Dale), amennyiben nem támasztunk túlzott elvárásokat a Tuque Games alkotásával szemben.

Ugyanis minél többet mesélnek ugyanis játékukról a fejlesztők, annál világosabbá válik, hogy a szép emlékű Dark Alliance sorozathoz csupán névleges rokonság fűzi, szellemisége közelebb áll a jóval egyszerűbb, szintén D&D alapokra épített Demon Stone-éhoz.

Hirdetés

Fontos továbbá azt is kihangsúlyozni, hogy hiba lenne több szálon futó, mesterien szőtt történetet remélni az új Dark Alliance-től, mert a fejlesztők inkább a harcra fókuszáltak. Emiatt a Kristályszilánk című R.A. Salvatore regény cselekménye után játszódó sztori várhatóan a háttérbe szorul, és a szerző karakterei (Drizzt Do'Urden, Harcpöröly Bruenor, Wulfgar és Catti-Brie) is inkább csak a harctudásukat villogtatják majd.

A Tuque Games legutóbbi fejlesztői naplójában szó esik arról, hogy a harcrendszert úgy tervezték meg, hogy könnyen és hamar el lehessen sajátítani az alapokat, aztán ahogy fokozatosan bővül a bevethető mozdulatok sora, úgy szaporodnak a játékosok (ne feledjük, hogy bár egyedül is játszható, mégiscsak a kooperatív jelleg dominál) előtt megnyíló taktikai lehetőségek, és válnak egyre változatosabbá, látványosabbá és hatásosabbá a kombóvá összefűzött támadások.

Noha maga az akció láthatóan magas fordulatszámon pörög, nem válik agyatlan gombnyomogatássá a harc, mivel előbb-utóbb lenullázódik a stamina-mérő, és kifulladnak a harcosaink. A legerősebb támadások ráadásul átmenetileg még a stamina maximumát is csökkentik, ami idővel visszatöltődik, de ezt a folyamatot felgyorsíthatjuk eredményes hárításokkal és ellentámadásokkal, valamint italok fogyasztásával. Szerencsére gondoltak a fejlesztők a rutintalan játékosokra is, emiatt hat különböző nehézségi fokozatból választhatjuk majd ki azt, amelyik a leginkább passzol hozzánk.

A Dungeons & Dragons: Dark Alliance június 22-én, tehát alig két hónap múlva jelenik meg PC-re, PS5-re, PS5-re, Xbox One-ra, valamint a Series konzolcsalád mindkét tagjára (Xbox Series X-re és Series S-re).

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)