A játékfejlesztés trükkös dolog, ezernyi módon mehet félre valami - erről a Bethesda bőven tudna mesélni, például a Skyrim szekeres jelenete kapcsán. Az erőforrásokkal való zsonglőrködés, és a célplatformokon való problémamentes futás érdekében muszáj furfangosnak lenniük a stúdióknak, ezt pedig gyakran azzal érik el, hogy különböző módokon időt hagynak a textúrák betöltésére.
Lineáris vagy kisebb pályáknál nincs is ezzel gond, hiszen míg az egyik szobában vagyunk, addig a következő gond nélkül be tud töltődni, viszont a nyílt világú címek esetében már problémásabb a dolog és kellemetlen, ha egy objektum később bukkan fel a helyszínen, mint mi magunk.
A BioWare munkatársai ezt meglehetősen cselesen oldották meg a 2014-es akció-szerepjátékuk, a Dragon Age: Inquisition esetében. Egy Twitter-felhasználó kérte a közösségi média népét, hogy fedjenek fel egy "haszontalan tényt" a Dragon Age széria kapcsán, mire az Inquisition kreatív rendezője, John Epler kihasználta a lehetőséget és elárulta, hogy a játékban valójában nem mozogtak gyorsabban a lovak, amikor sprinteltünk velük, de a megnövekedett sebességet jelző vonalak és egy kameratrükk miatt mégis úgy tűnt, hogy igen.
Mindez természetesen azért történt, hogy segítsék a Frostbite motor dolgát, amely nem tudta elég gyorsan betölteni a térképet ahhoz, hogy a lovak valóban végigsprinteljenek rajta. Szóval ha valaha is felpattantál egy paci hátára a Dragon Age: Inquisitionben és azt hitted, hogy így előbb célba érsz, akkor jól hitted, viszont hiába gondoltad azt, hogy lehet még annál is gyorsabb az utazás, ezzel átvertek. Talán a Dragon Age: Dreadwolf már nem fogja elkövetni ezt a turpisságot.