Hirdetés

A Dragon Age alkotója is reagált az EA véleményezésére

|

Szerinte a közönség még mindig megvan, aminek tagjai egy új megjelenésre várnak.

Hirdetés

A Dragon Age: The Veilguard egy reményteli indulás után súlyosan alulteljesített az EA kasszáinál. A játék 1,5 millió érdeklődőt vonzott be 3 hónap alatt, ami a fele volt annak, amit az öltönyös úriemberek elvártak volna.

Andrew Wilson és apródjai válaszul szétbontották a fejlesztőcsapatot, és egy részüket kirúgták, másik részüket a Mass Effect 5-re állították. Az EA parancsára a megmaradt BioWare most teljes erővel az új sci-fi sztorin dolgozik, bár a Mass Effect csapatot is félbevágták, így ott is kevesebb, mint 100-an dolgoznak már.

Hirdetés

A közhangulat akkor lobbant be igazán, amikor Wilson a befektetőknek a következőt nyilatkozta a Veilguard eredményei kapcsán:

"Ahhoz, hogy a játék kitörhessen a megszokott vásárlóköréből, kapcsolódnia kell azokhoz a felhasználókhoz, akik osztott-világú funkcionalitást, mélyebb kötelékeket, és magas minőségű narratívát várnak el ebben a kategóriában."

Wilson gyakorlatilag arra fogta az alacsony eladásokat, hogy nem szolgáltatásalapú volt a Veilguard. Eredetileg egyébként ez volt a terv, de félúton az EA meggondolta magát, és a BioWare-nek egy félkész online szerepjátékot kellett átterveznie egy egyszereplős kalanddá. Nem is ez volt az első ilyen eset, hiszen még a The Sims 4 is egy Sims MMO volt azelőtt, hogy az EA végül átterveztette a Maxisszal az egész projektet. Ennek egy félkész életszimulátor volt az eredménye, ami jelentősen gyengébb állapotban jelent meg a The Sims 3-nál. Látunk itt egy mintát kirajzolódni.

Még a Dragon Age: The Veilguard katasztrófái előtt, 2016-ban hagyta ott a stúdiót az univerzum társalkotója, David Gaider, aki azóta egyébként a Summerfall Studios kreatív vezetőjévé vált (tőlük érkezett a Stray Gods: The Roleplaying Musical 2023. augusztusán). Gaider is reagált Andrew Wilson véleményére, és nem kertelt.

"Mindenféle leckét lehetne tanulni a Veilguard esetéből (én még nem játszottam vele, szóval arra építkezem, amiket másoktól hallottam), de talán az, hogy 'inkább lett volna szolgáltatás' egy rövidlátó és öncélú hozzáállás. Nem mintha abból hiány lenne, amikor azt latolgatják az emberek, hogy egy nagy játék miért dőlt be."

Gaider még a anti-woke csoportnak is lelkesen odaszúrt:

"Az anti-woke társaság számára például vannak woke játékok, amik jól teljesítenek, és vannak woke játékok, amik bebuknak. Amikor egy woke játék bebukik, akkor *egyértelmű*, hogy az azért történt, mert a játék woke. Ez többet mond el róluk, mint a játékról."

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Gaider szerint az EA-nek egyszerűen követnie kellene a Larian és a Baldur's Gate 3 példáját, és arra építeni, amit a Dragon Age jól csinált.

"Az én tanácsom az EA-nek (nem mintha érdekelné őket), hogy van egy IP-d, amit az emberek nagyon mélyen szeretnek. A sorozat a csúcson annyit termelt, hogy még ti is elégedettek voltatok vele, nem? Nézzétek meg, hogy mit csinált jól, amikor elérte a csúcsot. Kövessétek a Larian példáját, és arra építkezzetek. A közönség ott van még, és várnak."

Az ügy kapcsán egyébként Mike Laidlaw, az Eternal Strands kreatív vezetője és a Dragon Age korábbi kreatív vezetője is megszólalt.

"Nézd, én nem vagyok egy nagy, csinos CEO srác, de ha nekem valaki azt mondaná, hogy az »egyjátékos IP-nk sikerének kulcsa az lesz, hogy egy multiplayer címet csinálunk belőle, nem egy spin-offal, hanem az egész franchise áttervezésével, és a sokak által szeretett elemek lecserélésével«, akkor szerintem én felmondanék vagy valami. Persze csak hangosan gondolkodok. Ki lenne olyan butus, hogy fenyegetőzzön ilyesmivel?...kétszer."

A korábbi BioWare fejlesztők nem finomkodnak a szavaikkal, és többségük szerint kész csoda, hogy a játék egyáltalán elkészült és megjelent. A világsajtó nagyja élvezte a Veilguardot, és bár a világot nem váltotta meg, a fejlesztői többet érdemeltek a csizmatalpnál. Akárhogy is, a megmaradt banda most a Mass Effect 5-öt próbálja összetákolni, mi pedig csak remélni merjük, hogy Andrew Wilson és csapata hagyni fogja őket nyugodtan dolgozni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)