Jesse Divinich az EEDAR elemzője jól megmondja a tutit DLC ügyben. Szerinte a DLC - mint olyan - mind a kisebb kiadóknak, mind a használt játékok értékesítésével foglalkozó cégeknek árt. A digitális disztribúció, a kiadók új titkos fegyvere tehát beválni látszik, legalábbis a használt játékok terén.
Még néhány hasonló kutatás, és eltűnnek a polcokról a játékok. Enyhe túlzás lenne, ha ez be is következne, hiszen iparági szakértők szerint még sokáig lehet majd dobozos játékokat kapni, de efelé haladunk az biztos. Divinich statisztikai adatokkal bizonyította, hogy egy-egy nagyon várt játék megjelenése előtt, és után, pár hétig visszaesik a hasonló stílusú játékok forgalma. Hasonlóképpen van a DLC-k esetében is. Végül is érthető a dolog, hiszen ha kapunk 10 dollárért, mondjuk 5-6 óra játékidőt a Modern Warfare 2 esetében, akkor nem biztos, hogy azonnal szaladunk megvenni a Halo 4-et. A statisztika szerint pedig a sorozatosan DLC csomagokkal támogatott játékokat sokkal kevesebben adják tovább. Ennek megállapításához sem kell egyetemet végezni: ha egyszer folyamatosan új, minőségi tartalmak érkeznek kedvenc játékunkhoz, nyílván nem adjuk azt el. Minden esetre jó lesz odafigyelni a sok szakértőre, mert a kiadók bizony hajlamosak hinni nekik, és akár komolyan befolyásolhatják a trendeket. A tanulmány konklúziója amúgy annyi, hogy a digitális terjesztés sokkal hamarabb, sokkal nagyobb szóhoz jut, mint hinnénk. Kommentben lehet véleményezni, vajh jó az nekünk, ha csak digitálisan vásárolhatunk, és egyáltalán van-e erre esély a közeljövőben?