Hirdetés

A Dishonored rendezője szerint a Metacritic kiemeli az unalmas játékokat, és elnyomja a S.T.A.L.K.E.R. 2-t

|

Az Arkane alapítója nem nézi jó szemmel, hogy hogyan is működik a termékek pontozása.

Hirdetés

A S.T.A.L.K.E.R. 2 hosszú évek csúszásai után végre megjelent. Az újságírók alapvetően pozitívan fogadták a játékot, de sokan megnyomták a ceruzát, mivel a GSC Game World tagadhatatlanul gyönyörű homokozóját rengeteg bug kísérti. Raphaël Colantonio, az Arkane alapítója, és a Dishonored társ-rendezője szerint ez nincs rendjén. Szerinte a programhibák okozta alacsony pontozás káros és félrevezető.

"A Metacritic rendszere arra ösztönzi a fejlesztőket, hogy biztonságos, unalmas játékokat építsenek. Amíg a lecsiszolod a projektedet a megjelenésre, addig a 80% garantált, függetlenül attól, hogy mennyire unalmas a játék. Eközben a S.T.A.L.K.E.R. 2 73-at kap, amiért egy kissé recésen érkezett. Ez nem fair és félrevezeti a vásárlót."

Hirdetés

A cikk írásának pillanatában a S.T.A.L.K.E.R. 2 a Metacriticen 74, míg az OpenCriticen 75 ponton áll.

"Egy hibátlan, de rossz játék jobb értékelést kap, mint egy remek játék, aminek hibái vannak. Ez azt jelenti, hogy nem vették figyelembe az élmény lényegét, és három hónap múlva, amikor azok a bugok már ki lesznek javítva, az adott cím mellett még mindig egy szar pont fog szerepelni. Szerinted ennek így van értelme?"

Egy kommentelő kiemelte a Fallout: New Vegast, ami szintén rengeteg hibával jelent meg, de mégis a médium egyik legjobb játékaként van számon tartva. Colantonio szerint ez egy tökéletes példa volt:

"Egy fantasztikus, de bugos játék javítható lesz, de egy unalmas játék az unalmas fog maradni."

Oldalakat lehetne teleírni Colantonio téves feltételezéseiről, mint például arról, hogy szerinte a tesztpontszámok befolyásolják egy játék tágabb megítélését, vagy eladásait. Mindenesetre több szakmabeli és szakmán kívüli személy is összeveszett Colantonióval a véleménye kapcsán, amire válaszul a következő helyesbítést tette közzé:

"Az előző poszt vitatható lett. Remélem ezt jobban fogadjátok majd: 70% a Metacriticen jelentheti azt, hogy a játék közepes, vagy azt, hogy egy csodálatos játék tele hibákkal, melyek javításra szorulnak. Nem érzem azt, hogy a Metacritic segítene megkülönböztetni ezt a két helyzetet."

Ez mindjárt vállalhatóbb. Ti mit gondoltok?

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)