Ahhoz hozzá vagyunk szokva, hogy egy MMORPG vagy egy ARPG kiegészítője megemeli az éppen aktuális szinthatárt, de a Diablo IV fejlesztői úgy döntöttek, hogy ők inkább visszafelé mennének. A Diablo IV 2.0-s frissítése már tesztelhető a PTR szervereken, és hatalmas változásokat hoz.
A szinthatár például 100-ról 60-ra csökken, és minden 60 feletti szintlépéssel a fiókunk minden karakterének Paragon szinteket érünk el.
Amíg 1-től 30-ig fejlődünk, megkapjuk a képességpontokat (tízzel többet, mint korábban) utána pedig Paragon pontokat gyűjtünk. Ezekből minden karakterünk részesül, így megkönnyítve az alt hőseink életét és fejlődését. Minden jelenlegi, 50-es szint feletti karakterünk kap paragon szinteket és pontokat, attól függően, hogy mennyi XP-je van az adott gyilkológépnek.
Ami a nehézségi szinteket illeti, ott is nagy változások történnek. Két kategóriára lesznek osztva az opciók: Standard és Torment. A Standardnak négy variánsa lesz, melyek a Normal, Hard, Expert és Pentient neveket kapták. A Normal és Hard szinteket LVL 1-től elérhetjük, míg az Expert a prológus után oldódik fel. A Pentient 50 felett lesz elérhető, és kifejezett célja, hogy bevezessen minket a második kategória kihívásaiba.
A Torment kategória alatt lesznek a Torment 1-től 4-ig terjedő opciók, melyek szinttől függően növelik majd a Legendary és Ancestral cuccok esési esélyét, cserébe viszont a Curses rendszer csökkenti majd az armor és resistance értékeinket -250-nel és 25%-kal. Ez skálázik, ahogy feljebb lépkedünk Torment szintekben, és Torment 4-en már -1000 és 100 százalékos büntetésről beszélünk.
Végezetül a Diablo IV lenyúlja a Diablo II rúnaszavait, melyekkel összerakhatunk majd új varázslatokat és passzív bónuszokat. A rúnák csak a Vessel of Hatred vásárlóinak lesznek elérhetőek, míg a többi változást minden Diablo IV játékos élvezheti majd.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.