Nem kertelünk, a Diablo: Immortal tulajdonképpen egy hatalmas P2W káosz. A számtalan monetizációs megoldás csomópontjában egy élvezhető játék rejlik, de ez a tény önmagában még kevés ahhoz, hogy elüljön a franchise rajongóinak lelkében dúló vihar. Ők jelenleg attól tartanak, hogy a Diablo IV is elveszik majd a mikrotranzakciók tengerében.
Miután egy ideje már nem számít alapvetésnek a klasszikus "Blizzard minőség", érthető módon tele van a játékosok hócipője az ígéretekkel, és nehezükre esik hitelt adni az olyan kijelentéseknek, mint Adam Fletcheré, aki megerősítette, hogy a Diablo IV monetizációja sokkal barátságosabb lesz, mint a mobiljátéké.
A fejlesztő szerint Diablo IV teljes értékű konzolos és PC-s játékélményt kínál majd, és a monetizációt is e platformok játékostáborainak elvárásaihoz igazítják. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy idővel érkeznek majd kiegészítők (nyilván pénzért), valamint lesznek megvásárolható kozmetikai szettek is. Ugyanakkor a karaktereink erejét vagy a játékmenet funkcióit befolyásoló mikrotranzakciók felbukkanásától nem kell tartanunk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Többé-kevésbé a Diablo III-nál alkalmazott modellt fogják követni, néhány extra lépéssel megtoldva. Sokan egyébként még ezeket is helytelennek tartják, mondván, hogy a menő kozmetikai cuccokat sem kellene fizetős fal mögé zárni, ha már magáért a játékért fizetünk, de az iparági sztenderdekkel összhangban lévő megoldás jóval barátságosabbnak tűnik még így is annál, mint amit az Immortal játékosai megtapasztalhatnak.