A Bungie már a '90-es évek óta foglalkozik játékfejlesztéssel és olyan franchise-ok kötődtek a nevéhez az elmúlt három évtizedben, mint a Halo és a Destiny. Tavaly aztán otthagyták az Activisiont és a saját lábukra álltak, vitték magukkal a Destiny jogokat is.
Ez egyrészt azt jelentette, hogy a széria második része gond nélkül működhet tovább és bővülhet még éveken keresztül, valamint azt is, hogy a Destiny 3 kikerült a tervek közül. A fejlesztőcsapat azonban nem minden erejét a Destiny 2 újdonságaira fordítja, a háttérben formálódnak egyéb izgalmas projektek is.
A Bungie vezérigazgatója, Peter Parsons a Metrónak adott interjújában elárulta, hogy a kreatív szabadság hiánya miatt váltak el útjaik az Activisionnel, ugyanis szerették volna felépíteni azokat a világokat, amiket fel akartak építeni, a függetlenedéssel pedig erre lehetőségük nyílt.
Elmondta azt is, hogy három éve elkezdtek dolgozni új inkubációs projekteken, amik inkább tehetséges csapatok összeállításáról szólt, mintsem publikálható játékokról.
Arra számítottak, hogy az ötletek nagy része lemorzsolódik majd, ám a vége az lett, hogy rendkívül izgatottak azokkal kapcsolatban is, amik nem a Destiny univerzumhoz tartoznak és számos új kreatív munkatársat vettek fel. A vezérigazgató szerint az egyik ilyen inkubációs projekten a Destiny szociális rendszereit tervező M.E. Chung dolgozik.
Parsons egyelőre még nem jelentett be semmit, de évek óta szállingóznak a hírek a terveikkel kapcsolatban: 2018-ban levédették a Matter nevet és a NetEase is megtámogatta őket 100 millió dollárral, 2019-ben kiderült, hogy 2025-ig szeretnének egy új játékkal jelentkezni, aminek semmi köze a Destiny szériához, idén júniusban pedig toborzásba kezdtek, egy teljesen új szerepjáték alapjainak lefektetéséhez és rendszereinek kidolgozásához kerestek új csapattagokat.