Hirdetés

A Denuvo elmondta a véleményét a toxikus játékosokról

|

Az egyik, ha nem a legnépszerűbb másolásvédelmi megoldás mögött álló cég "visszavág".

Hirdetés

Eléggé megosztó napjaink egyik legnépszerűbb piszkálásvédelmi megoldásának a megítélése: sokak szerint a Denuvo rossz hatással van a PC-k és a játékok teljesítményére is, a fejlesztők viszont örülnek az Irdeto rendszerének, mert bár feltörhetetlenséget nem garantál, hetekre/hónapokra van szükség, mire áthatolnak a védelmén, ami elég lehet arra, hogy a kezdeti eladások jól alakuljanak. 

Persze csak idő kérdése, de végül mindig sikerül megkerülni a DRM-et, amelyet aztán jellemzően ezt követően el is távolítanak a játékból. Emiatt pedig nincs jó híre a Denuvónak, amin a mögötte álló vállalat igyekszik változtatni. Először kinevezte Andreas Ullmannt termékmenedzsernek, majd elindított egy új Discord szervert azzal a céllal, hogy jobban együttműködjön a PC-s gamerekkel. 

Hirdetés

A Discord-kísérlet azonban hamar kudarcba fulladt, miután a játékosok kéretlen tartalmakkal árasztották el a szervert. A kudarcot követően Ullmann a Rock Paper Shotgunnak nyilatkozott azokról a Denuvóval kapcsolatos, mérgező és ellenséges megnyilvánulásokról, amik a nyilvános fórumokon felbukkannak, és elmondta, hogy nem szeretnének teret engedni ennek a káros attitűdnek.

Ullmann szerint a Denuvo negatív megítélése a kalózkodás megelőzésében elért hatékonyságból fakad, és bátran állítja, hogy olyan PC-s játékosok állnak mögötte, akik nem hajlandóak fizetni a játékokért, ezért a DRM-et támadva, a teljesítményproblémák ürügyén próbálják meg lejáratni a szoftvert. Ullmann idézett egy tanulmányt is az Entertainment Computing magazinból, amely szerint a kalózkodás 20%-os bevételkiesést okozhat a videojáték-készítőknek, és a Denuvo ennek a bevételnek akár a 15-20 százalékát is képes megvédeni. 

A mostanra bezárt Discord szerveren található GYIK egyébként elutasította a szoftver negatív hatását a két talán leggyakrabban felhozott példa, a Resident Evil Village és a Tekken 7 esetében is. A Denuvo szerint a Tekken 7 problémáit az okozta, hogy rossz forráskódrészt választottak ki a védelemhez, míg a Resident Evil Village gondjai a játék feltörése után eltávolított, független védelmi intézkedésekből adódtak. 

Nehéz állást foglalni a témában, de az egyértelmű, hogy a Denuvo belefáradt a rá zúduló negatív kritikába, ahogyan az is, hogy a hivatkozott tanulmány arra is rámutat, hogy a DRM hosszú távú használata nem feltétlenül indokolt, tekintettel a lehetséges technikai mellékhatásokra és a szoftver általános ellenszenvére a PC-s közösség körében.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)