Miután a 2014-es E3-on jelentették be először a Dead Island 2-t, nem meglepő, hogy kíváncsiak vagyunk rá, mit sikerült kihozni belőle számtalan csúsztatás és néhány fejlesztőcsapat-váltás után, a Dambuster Studios mindenesetre magabiztos az azóta újra elhalasztott játékkal kapcsolatban.
Meg kell hagyni, a decemberben bemutatott gameplay trailer meglehetősen meggyőző volt, és az azóta elárult részletek sem hangzanak rosszul, mint a közelharci fegyverek amortizálódása vagy éppen a változatos karakterfelhozatal (amelyben még egy volt táncos is megtalálható).
Ezúttal a játék narratívájáért felelős vezető, Khan és kreatív rendezője, James Worrall válaszoltak kérdésekre a Game Informer interjújában, amelynek keretében kitértek a képességekre is. Az eredeti Dead Islandben minden karakter rendelkezett saját, háromfelé ágazó skillfával, így a Combat, a Survival és a Fury képességeket is fejleszthettük. A folytatásban azonban más irányba indultak el.
Khan szerint a Dead Island 2-ben egy még jobb rendszert találtak ki, a képességpaklit. Worrall úgy jellemezte ezt, mint kártyalapok gyűjteményét, amelyek mindenféle különböző képességet képviselnek, és menet kzben cserélhetgetjük őket amikor és ahogy csak akarjuk. A Dambuster megoldása azonban nem olyan, mint a Midnight Sunsban látott funkció, azaz nincsenek véletlenszerűen osztogatott lapok, hanem magunk állíthatjuk össze a különleges rúgásokból, ütésekből és hasonlókból. Amiket például akkor is érdemes cserélni, amikor egy bossról kiderül, hogy immunis az egyik fajta támadásra, amire specializálódtunk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Khan véleménye alapján a kártyák a játék talán legizgalmasabb újdonsága, mert:
"A grafikájuk is enyűgöző, jó rájuk nézni, meg minden, de még jobb velük játszani. [Lehet] a levegőben képességeket váltani. Elrugaszkodhatsz a földtől, megváltoztathatod a képességedet, és más felszereléssel landolhatsz, és ez egyszerűen elképesztő. És valódi kockázatot is vállalsz vele. Néha kifizetődő de néha nagyon rosszul sül el."
Ha mindezt kombináljuk a zombitestek részletes trancsírozási modelljét takaró F.L.E.S.H. rendszerrel, akkor igencsak izgalmas végeredményt kaphatunk. Április 28-án kiderül, hogy a gyakorlatban ez mennyire lesz hasznos és élvezetes a Dead Island 2 játékmenete során.