Miután a 2014-es E3-on jelentették be először a Dead Island 2-t, nem meglepő, hogy kíváncsiak vagyunk rá, mit sikerült kihozni belőle számtalan csúsztatás és néhány fejlesztőcsapat-váltás után, a Dambuster Studios mindenesetre magabiztos az azóta újra elhalasztott játékkal kapcsolatban.
Meg kell hagyni, a decemberben bemutatott gameplay trailer meglehetősen meggyőző volt, és az azóta elárult részletek sem hangzanak rosszul, mint a közelharci fegyverek amortizálódása vagy éppen a változatos karakterfelhozatal (amelyben még egy volt táncos is megtalálható).
Ezúttal a játék narratívájáért felelős vezető, Khan és kreatív rendezője, James Worrall válaszoltak kérdésekre a Game Informer interjújában, amelynek keretében kitértek a képességekre is. Az eredeti Dead Islandben minden karakter rendelkezett saját, háromfelé ágazó skillfával, így a Combat, a Survival és a Fury képességeket is fejleszthettük. A folytatásban azonban más irányba indultak el.
Khan szerint a Dead Island 2-ben egy még jobb rendszert találtak ki, a képességpaklit. Worrall úgy jellemezte ezt, mint kártyalapok gyűjteményét, amelyek mindenféle különböző képességet képviselnek, és menet kzben cserélhetgetjük őket amikor és ahogy csak akarjuk. A Dambuster megoldása azonban nem olyan, mint a Midnight Sunsban látott funkció, azaz nincsenek véletlenszerűen osztogatott lapok, hanem magunk állíthatjuk össze a különleges rúgásokból, ütésekből és hasonlókból. Amiket például akkor is érdemes cserélni, amikor egy bossról kiderül, hogy immunis az egyik fajta támadásra, amire specializálódtunk.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Khan véleménye alapján a kártyák a játék talán legizgalmasabb újdonsága, mert:
"A grafikájuk is enyűgöző, jó rájuk nézni, meg minden, de még jobb velük játszani. [Lehet] a levegőben képességeket váltani. Elrugaszkodhatsz a földtől, megváltoztathatod a képességedet, és más felszereléssel landolhatsz, és ez egyszerűen elképesztő. És valódi kockázatot is vállalsz vele. Néha kifizetődő de néha nagyon rosszul sül el."
Ha mindezt kombináljuk a zombitestek részletes trancsírozási modelljét takaró F.L.E.S.H. rendszerrel, akkor igencsak izgalmas végeredményt kaphatunk. Április 28-án kiderül, hogy a gyakorlatban ez mennyire lesz hasznos és élvezetes a Dead Island 2 játékmenete során.