Az utóbbi időben úgy érezhetik magukat a Cyberpunk 2077-re várók, mintha egy hullámvasúton ülnének. Hol egy pozitív hírnek örülhetnek (a speciális kinézetű és magyar nyelvű üzenetet rejtő Xbox One X konzol mindenképpen az), hol valami szomorú történik (sajnos elhalasztották a Night City Wire-t, valamint csúszik a Cyberpunk társasjáték megjelenése is). Most reménykeltő hírekkel jöttünk, szóval mosolyogva tessék tovább olvasni!
A CD Projekt RED munkatársai a német GameStar podcastjának vendégei voltak és elárultak néhány érdekes részletet a játékmenettel kapcsolatban. Azt már korábban megtudtuk, hogy rengeteg egyedi mellékküldetés és tennivaló kap helyet a játékban, most pedig az is kiderült, hogy egyetlen módon végződhet kudarccal el egy misszió: ha meghalunk közben.
A csapat ugyanis számításba vette a legblődebb dolgokat is, amiket a játékosok elkövethetnek egy küldetés teljesítésébe közben és felkészültek rájuk. Például az ellenséggel folytatott küzdelem során bármikor leléphetünk és bedobhatunk egy hamburgert, a misszió továbbra is folyamatban lesz.
A fejlesztők elmondása szerint a küldetéstervezés is komoly fejlődésen ment keresztül, nagyjából akkora előrelépésre számíthatunk, mint amilyen a The Witcher 3: Wild Hunt volt az elődjéhez képest: várhatóan háromszor annyi módja lesz egy quest sikeres befejezésének, mint Ríviai Geralt utolsó kalandjában. A fejlődés mértékét jelzi az az elképesztő tény is, hogy a Cyberpunk 2077 több mint ezer NPC-vel fog rendelkezni és mindegyikük egyedi rutinnal lett felvértezve, azaz nem fognak egy körben mászkálni és várni, hogy megszólítsuk őket, hanem teszik a saját dolgukat.
De nem csak ez ígérkezik lenyűgözőnek, hanem a játék digitális világa, a Cyberspace is. Az elhangzottak alapján ez egy olyan hely lesz, mint a Skyrim és a Tron keresztezése, ahol hozzáférhetünk fantasy fegyverekhez és lényekhez is, amelyek segítenek megszabadulni a hackerektől. Alig várjuk, hogy a június 25-re tolt stream során többet is megtudjunk ezekről. És ti?