Bár a Cyberpunk 2077 grandiózusságában nem marad el a The Witcher 3-tól, és Night City-ben legalább annyi teendő akad, mint 2015-ben a háború sújtotta Temeriában és Redaniában, az emberek sokkal gyorsabban teszik félre V kalandját, mint Ríviai Geraltét.
A Cyberpunk 2077 a megjelenéskor hatalmas népszerűségnek örvendett, legalábbis ez szűrhető le a játékosszámból. Annyian szerették volna kipróbálni a CDPR legújabb alkotását, hogy első napon konkrétan még a Steam szerverei sem boldogultak a megemelkedett látogatószámmal.
Ezután azonban jött a hideg zuhany: a játéknak szemmel láthatóan még legalább fél évnyi fejlesztésre lett volna szüksége, a sima PS4-eken és Xbox One-okon pedig talán még ennél is többre. Elkezdtek gyülekezni a fekete felhők a lengyel csapat feje fölött, ennek kapcsán egyébként videóban is összeszedtük számotokra a legfontosabb tudnivalókat.
A fokozódó elégedetlenség pedig a Cyberpunk 2077-tel töltött órákon is meglátszik. Bár a PC-s verzió még istenes ahhoz képest, ahogy a konzolos kiadások megjelentek, a Steam adatai szerint ezt is háromszor gyorsabban hagyják ott az emberek, mint tették azt a The Witcher 3-mal a megjelenés után.
Lassan egy hónapja van a piacon a játék, és a legtöbb forrás szerint a Steamen vásárolták meg, így a platformon mért adatok megfelelő mintának szolgálhatnak egy általános jelenség megfigyeléséhez. Jelenleg az egyszerre játszó játékosok száma közel 80 százalékkal alacsonyabb, mint a megjelenéskor volt, holott ez az érték a The Witcher 3 esetében egy hónap alatt csak 56%-ot zuhant. A csúcsot egyébként nem akkor, hanem 2020 januárjában, a Vaják sorozat első évadának megjelenését követően érte el, és még akkor is csak nyolcadannyian játszották egyszerre a Steamen, mint a Cyberpunk 2077-et megjelenése környékén.
Persze a játék egyelőre anyagilag nagy sikert hozott a CD Projekt Red számára, de a pénzvisszafizetési kérelmek, a nemrég benyújtott csoportos kereset, valamint a cég részvényeinek értékcsökkenése mind-mind fenyegetést jelentenek a stúdióra.