Amikor rengeteg halasztás után 2020 decemberében elrajtolt a CD Projekt RED eddigi legambiciózusabb projektje, a Cyberpunk 2077, senki sem gondolta volna a játék állapotát elnézve, hogy ebből valaha is sikertörténet lesz. Pedig a No Man's Sky példája jól mutatja, hogy nem szabad alábecsülni a stúdiókat, a fejlesztőcsapat rengeteg frissítéssel bebizonyította, hogy nem holt hamvába az IP, és bőven tudnak rá építeni a jövőben, ahogyan azt már tervezik is.
Sajnos végül a játékosoknak be kell érniük egyetlen kiegészítővel, az Idris Elba nevével fémjelzett Phantom Libertyvel, de a Cyberpunk 2077-ből nem azért maradtak ki egyes tartalmak, hogy azokat az ehhez hasonló és már sosem megvalósuló DLC-kbe pakolják át, ez minden fejlesztésnél természetes folyamat - erről az egyik fejlesztő beszélt a Twitchen keresztül.
Paweł Sasko a Cyberpunk 2077 küldetéseinek tervezéséért felelt, nemrég pedig egy Twitch-streamben mesélt a sci-fi akció-RPG fejlesztéséről. Sasko elmagyarázta, hogy a játékhoz fel nem használt vagy kivágott tartalmak okkal jutottak ilyen sorsra:
"Az egyik fontos dolog, amit el akartam mondani, hogy vannak tartalmak, amiket okkal nem használnak fel. És ezt mindig megpróbálom elmagyarázni a játékosoknak, de a sajtónak is, hogy amikor valójában egy játékot készítesz, a te felelősséged, mint tervező, hogy meghozd azokat a nehéz döntéseket, hogy mik kerüljenek bele a játékodba. Amikor gyengék a cuccok, amikor a minőségük nem megfelelő, vagy ha csak ránézel az ötletekre, és érzed, hogy nincs elég potenciál bennük: láthatod, hogy nincs mód behozni őket. Tízből kilenc küldetés, helyszín vagy játékmenetbeli funkció ilyen."
A multiplayer mód például elvérzett és már sosem fog megvalósulni, viszont talán a Cyberpunk 2077 folytatásába már több mindent be tud majd építeni a CD Projekt RED, miután tanult az előd hibáiból.