2018 augusztusában véleménycikket írtam arról, szerintem miért volt hiba megmutatni a Cyberpunk 2077 demóját. Ebben a cikkben egészen pontosan így fogalmaztam:
"A fejlesztés évei alatt jönnek és mennek az új ötletek, hosszú ideig tesztelt szegmensek végezhetik a kukában, és az utolsó előtti pillanatban is csavarhatnak az egész recepten egy hatalmasat."
Úgy éreztem, lesznek, akik épp azon akadnak ki, hogy valami nekik tetsző részletet nem fognak viszontlátni a kész játékban, biztosan akadnak majd olyan játékelemek, amelyek a demó bemutatása után nem élik túl a kreatív ollócsattogtatást, és a vágóasztalon végzik. Kapaszkodjatok meg: pontosan így történt, a CD Projekt Red pedig magyarázkodni kényszerült.
Miles Tost senior level designer a Cyberpunk Discord serveren reagált azoknak az aggódó rajongóknak a felvetésére, akik a Cyberpunk 2077 kivágott tartalmai miatt izgultak. Tost rámutatott arra, hogy egyes részletek kivágása és átalakítása szervers része a játékfejlesztésnek. Kitért arra is, hogy végig betekintést engedtek a fejlesztési folyamatokra (külön megemlítette a 2018-as demót), és szívesen fogadták a játékosközösség észrevételeit.
Egyesekben épp azért válthattak ki ellenérzéseket a kivágott tartalmi elemek, mert tudtak arról, hogy ezek valaha a játék korai buildjének részét képezték, és éppen ezért nem szoktak a kiadók és a fejlesztők bárkinek előszeretettel mutogatni pre-alfaverziókat. Tost elmondta, a The Witcher 3: Wild Huntból is temérdek dolgot vágtak ki végül, és szerinte ettől csak még jobb lett a játék. Ugyanerre számíthatunk a Cyberpunk 2077 esetében is.