Noha a The Witcher széria darabjai - legfőképpen a harmadik rész - a szerepjátszás csúcsát jelentik (ezt az utolsó leheletemig hajlandó vagyok védeni), a műfaj keményvonalas rajongói valószínűleg hiányoltak belőle egy dolgot: a karakterkreálást.
Érthető módon Ríviai Geralt egy kész, megalkotott szereplő volt, akit nem lehetett csak úgy a kényük, kedvünk szerint alakítgatni, azonban a CD Projekt Red legújabb játékában már nincs ilyen megkötés. A stúdió így tehát nem aprózta el a dolgot: a Cyberpunk 2077-ben egy olyan karakteralkotó rendszert készítettek, melynél részletesebbet valószínűleg még sehol máshol nem láthattunk.
Arról már korában is érkeztek infók, hogy küllemünket kifejezetten részletesen alakíthatjuk majd, kezdve természetesen a különböző alakú és színű frizurákkal, arcszerkezetekkel, egészen a testalkatig, sőt még azt is beállíthatjuk, hogy milyen felszereltségű karakterünk... nos... a fehérnemű alatt.
A Cyberpunk 2077 német Facebook-oldalán most megjelent egy bejegyzés, melyben kitérnek arra, hogy nem álltak meg a fentieknél. A játékosok képesek lesznek beállítani karakterük körmének hosszát, a vagy fogainak elrendezését.
"Számunkra a szabadság nem csak játékmenetben fontos, de a karakterek kialakításában is."
- zárta a posztot a CD Projekt Red.
Az ilyen részletességgel testre szabható karakter már kicsit túlzásnak is tűnik, lévén a játékot túlnyomórészt belső nézetből játsszuk, tehát legfeljebb a kezünket látjuk majd rendszeresen. A felesleges mechanikák azonban egészen idáig nem voltak jellemzőek a lengyel csapatra, így valószínűleg lesz játékmeneti jelentősége a világ egyik legrészletesebb karakterkreálójának.