Akármennyire is sikerül a CD Projekt Rednek kikalapálni a Cyberpunk 2077 jelentős számú hibáját, az egészen biztos, hogy a kaland botrányos megjelenését még sokáig nem felejti el a videojátékipar. Ettől függetlenül persze a stúdió nem szeretné hagyni, hogy rájuk égjen, hogy (főleg eredeti Xbox One-on és PlayStation 4) egy már-már élvezhetetlen játékkal vannak piacon, így gőzerővel dolgoznak a megoldáson.
A lengyel csapatot alapító és vezető Marcin Iwiński most egy videót adott ki, amelyben először is bocsánatot kér azért, amilyen állapotban a játék megjelent, illetve azért hogy ezt az utolsó pillanatig titkolták.
Elmondása szerint a konzolos verzió a megjelenés előtt napról napra vált egyre jobbá, emiatt halogatták az utolsó pillanatig, egészen pontosan december 8-ig a sajtópéldányok kiküldését. Ez nyilvánvalóan késő volt hiszen a december 10-i megjelenésre ennyi idő alatt lehetetlenség volt minőségi kritikát készíteni egy ilyen grandiózus játékról.
Iwiński arra kér minden játékost, hogy ne a fejlesztőket hibáztassák azért, ami történt, hiszen ők erejükön felül teljesítettek, hogy a Cyberpunk 2077 időben elkészüljön; a felelősséget ő és a stúdió vezetősége vállalta. Ezt kiegészítve megígérte azt is, hogy a jövőben minden erejükkel elkerüljék a crunchot - tegyük hozzá, hogy ilyen jellegű ígéretek születtek már a múltban, de a határidők közeledtével a stúdió ezeket félretette.
A kicsit több mint öt perces videót itt tudjátok megnézni:
A nyilatkozat második felében a stúdióvezető kitér arra is, hogy mire érdemes számítani az elkövetkezendő időkben. Először is tíz napon belül megérkezik a beígért első nagyobb javítócsomag, melyet az 1.1-es patch hoz el. Ezt pár héten belül követi az 1.2-es is, melyek együttesen ki kéne gyomlálják a játék legszembetűnőbb és legkomolyabb hibáit.
Még az év vége előtt tervben van néhány ingyenes DLC megjelentetése, emellett idén, de sajnos csak 2021 második felében érkezik csak a next-gen frissítés a játékhoz, amelyet szintén ingyen ad majd a stúdió.
Bár azt továbbra sem tudtuk meg, hogy mi áll pontosan annak hátterében, hogy ilyen állapotban jelent meg a játék (tippjeink persze vannak a befektetői nyomás és az állami támogatás kereteinek kényszere kapcsán), egy hasonló kiállásra már szükség volt a stúdió részéről, és a múltbéli teljesítményükre alapozva hajlunk arra, hogy elhiggyük: hamarosan rendbe hozzák a Cyberpunk 2077-et.