Nem először fordulna elő a történelemben, hogy egy válságba keveredett vállalat azt a menekülőutat választja, amelynek végén egy másik, még nagyobb cég karjaiban találja magát. Amikor például a CD Projekt épp a legrosszabb napjait élte a Cyberpunk 2077 elhamarkodott rajtja miatt, és a részvényárfolyam felfelé ívelő szárnyalásból bukórepülésbe váltott, bizony megszaporodtak az eladást sürgető hangok befektetői oldalról is, nemcsak a csalódott és frusztrált a játékosokéról.
Adam Kiciński, a CD Projekt elnöke interjút adott a lengyel Rzeczpospolitának, amiben úgy fogalmazott, hogy meg kívánják őrizni függetlenségüket, és nem szeretnének egy nagyobb vállalat részévé válni, továbbá stratégiai befektetőket sem keresnek.
Ezzel voltaképp cáfolta azoknak a találgatásokat, amelyek elképzelhetőnek tartották, hogy akár a Microsoft, akár a Sony, vagy valamelyik nagy kiadó bejelentkezzen a CD Projektért, nem is szólva a végtelen étvágyú Embracer Groupról vagy a saját hazájában szorongatott, emiatt nyugaton agresszívan terjeszkedő Tencentről. Arra a felvetésre pedig, hogy fennáll-e a veszélye ellenséges felvásárlásnak, azt válaszolta, hogy megtették a szükséges előkészületeket annak elkerülésére.
Sőt, miközben a piac egy része arra számított, hogy a CD Projektet fogják bekebelezni, az ellenkezője történt, ugyanis a lengyelek felvásárolták a Digital Scapes és a The Molasses Flood stúdiókat. Kiciński azt sem zárja ki, hogy a későbbiekben sor kerüljön további akvizíciókra, mert így akarják megerősíteni a Cyberpunk és Witcher projekteken dolgozó csapatokat.
És ha már szóba került a Mike Pondsmith asztali szerepjátékán alapuló Cyberpunk 2077, arról a CD Projekt elnöke elismerte, hogy fennállásuk 27 éve alatt nemcsak hogy a legnagyobb és legambiciózusabb projekt volt, de a legkomplikáltabb is. Minden szempontból túl akarták szárnyalni a előző alkotásukat, ahogy ezt mindig is tették játékról játékra.
"Egy új franchise részeként piacra dobni egy játékot számos kockázattal és kihívással jár, különösen akkor, ha ennyire összetett a koncepció. Életre keltettünk egy gigantikus, vibráló futurisztikus várost, Night City-t, ahol a karakterek nem lineáris történetei zajlanak. Sok mindenre büszkék vagyunk, de azt is tudjuk, hogy nem minden alakult terv szerint. Ezzel együtt is a Cyberpunk brand iránti érdeklődés óriási, a játék univerzumának és szereplőinek pedig megvannak a rajongói világszerte."
Azt is hozzátette még, hogy meggyőződésük szerint hosszútávon, javulni fog a Cyberpunk 2077 megítélése, és remek játéknak tartják majd, ami ugyanolyan jól fog fogyni még évekig, mint a többi játékuk - főként annak fényében, ahogy a hardverek erősebbé válnak, ők pedig fejlesztéseket hajtanak végre a játékon.
"Megállás nélkül dolgozunk a frissítéseken, és persze a legújabb konzolgenerációra szánt változaton. Természetesen sokat tanultunk abból, ahogy a játék megjelent. Kijózanítóan hatott és arra ösztönzött, hogy változtatásokat eszközöljünk, amelyek jobbá tesznek minket a jövőben."
Úgy tűnik egyébként, hogy van is némi alapja az optimizmusának, mert a napokban hirtelen növekedésnek indult a pozitív értékelések aránya a Steamen, az 50 százalékos leárazás pedig az eladási toplista élére repítette a Cyberpunk 2077-et.