Mivel minden évben megjelenik egy új Call of Duty játék, a közösség hajlamos abba a hitbe ringatni magát, hogy ezeket egy év alatt csak úgy kinyomják egy gyárból.
A helyzet ennél komplikáltabb: egyszerre több csapat dolgozik azon, hogy minden évben megjelenhessen egy epizód, és Glen Schofield elmondása szerint nem kevés munka van mögöttük. Minden csapat éveket dolgozik a saját projektjén és a lepörgő hónapok nagyját kutatással töltik.
Az Edge-nek adott interjújában Schofield elmondta, hogy szerinte a játékosok egyszerűen nem látják a melót, amit ők beleraknak ezekbe a termékekbe.
"Az emberek manapság azt hiszik, hogy a Call of Duty-t csak betoljuk egy darálóba, aztán a másik oldalon kijön egy új változat."
A COD fejlesztői rendszeresen konzultálnak katonákkal, történészekkel, fegyverszakértőkkel, és más szakemberekkel, mielőtt egyáltalán nekiülnek a fejlesztésnek.
"Én például három évig tanulmányoztam a második világháborút. Történészekkel dolgoztam. Nyolc napot töltöttem egy furgonban, miközben meglátogattuk a helyszíneket, amiket be akartunk rakni a játékba. Kipróbáltam egy rakat régi fegyvert. Ezeket a dolgokat kénytelen vagy végigcsinálni, ha egy COD játékot akarsz fejleszteni."
Schofield hozzátette, hogy a jövőben játszódó cím esetében is, mint például a Call of Duty: Advanced Warfare szükséges megteremteni a hitelesnek ható atmoszférát, ezért kommandósokkal és Delta Force katonákkal konzultáltak.
"Tanulmányoznunk kellett az angol, francia és spanyol különleges erőket, mivel azok mind benne voltak a játékban. Szóval rengeteget olvastunk, tanultunk, videókat néztünk, és közben folyamatosan tárgyaltunk a szakértőkkel."
A fejlesztési folyamat nehézségei mellett az Activision műhelyein belüli versengés is szóba került. Schofield elmondta, hogy ugyan mindenki szurkol a másiknak, de ugyanakkor mindenki szeretne jobban teljesíteni, mint a többi csapat.
"Egy kicsit fura, mert tényleg szurkolunk a többieknek. Mindenki azt szeretné, ha minden Call of Duty sikeres lenne. Ugyanakkor mindenki jobb pontszámot akar elérni, mint a másik. Több eladást szeretne, mint a másik. Szóval igyekszünk felülmúlni egymást, de persze gyakran ki is segítjük a másikat, például mi ugrottunk át a Black Ops csapatának bedolgozni. Előfordul, hogy átveszünk egy pályát, vagy egy játékelemet, egy járgányt, vagy bármi hasonlót. Mi tulajdonképpen egy Call of Duty testvériség vagyunk."
Hogy a testvériség mivel fog előállni legközelebb, azt még nem tudjuk (bár az előzetes pletykák szerint a fejlesztés elég rettenetesen halad). A 2021-es epizód meg nem erősített értesülések szerint a Vanguard címet kapja majd, és Xbox Series X/S-re, PS5-re, PS4-re, Xbox One-ra és PC-re érkezik. Egyelőre annyit tehetünk, hogy várunk türelemmel.