A BioWare egyik veteránja, Mark Darrah fontos témára hívja fel a figyelmet: a videójáték-iparban dolgozó fejlesztők egyre nagyobb mértékben vannak kitéve a toxikus rajongói viselkedésnek. Az online térben a kritika és az érzelmi reakciók könnyen átlépik a határt, amikor egyes játékosok személyesen támadják a fejlesztőket, sőt, ünneplik a tömeges elbocsátásokat.
Darrah szerint teljesen érthető, ha valaki elégedetlen egy játékkal, hiszen a vásárlók pénzt adtak érte, és joguk van kritikát megfogalmazni. A probléma ott kezdődik, amikor az emberek nem egy vállalatot vagy egy vezetői döntést bírálnak, hanem egyéni fejlesztőket vesznek célkeresztbe - olyanokat, akik sok esetben semmilyen hatással nem voltak az adott játék végső formájára.
A BioWare-nél nemrég történt elbocsátások rávilágítanak arra, hogy az iparágban gyakran nem azok fizetik meg a rossz üzleti döntések árát, akik azokat meghozták. Ahogy Michael Douse (a Baldur's Gate 3-ért felelős Larian vezetője) is megjegyezte, a vállalati világban nem a kapitányt dobják a tengerbe, hanem azokat, akik a fedélzeten dolgoznak.
Darrah üzenete világos: a játékosoknak érdemes megfontoltan megfogalmazniuk a kritikájukat, és elkerülni a személyeskedést. Az iparágban dolgozók hallják a visszajelzéseket, de az értelmetlen gyűlölködés nem segít senkin, és végső soron a közösséget is rombolja.