"A Bioshock egy nagy folyosó volt" emlékezik vissza egyik legsikeresebb projektjére Ken Levine, a széria mestere a GamesIndustry.biz magazinnak adott interjújában. Levine az elmúlt éveket csendes munkával töltötte, ahogy próbálta tető alá hozni a Judas című projektjét: egy sci-fi akciójátékról van szó, ahol a főhősünk egy számítógépek vezérelte társadalomban él egy Mayflower nevű hajón.
A meló hosszú évek óta tart, és még mindig nem tudjuk, hogy mikor ér véget. A Bioshock rajongói alig várják Levine következő kalandját, de az még mindig évekre lehet tőlünk. Az interjúban elmondottak alapján ez nem is annyira meglepő:
"Az élmény a játékos cselekedeteinek felismerésére, és a világ által azokra adott válaszokra épül. A karakterek megfigyelik a történéseket és kommentálják a helyzetet. »Láttam, hogy ezt és ezt csináltad, és ez érdekes volt, mert ezt okozta« és hasonlók."
Hozzátette, hogy ez rengeteg munkával jár, mert sorba kell venniük minden lehetséges dolgot, amit a játékos csinálhat az adott pályákon. Levine azt is megígérte, hogy nem lesznek "véletlenszerűen generált küldetések", ahol egy NPC egyszer csak hozzánk vág valami mellékes melót. Minden cselekedetünk és döntésünk fontos része lesz az élménynek, és a Judas egésze azok alapján formálódik majd.
"A Bioshock és a Bioshock Infinite tulajdonképpen nagy folyosók voltak. Nagyon-nagyon hosszú folyosók, egy rakat ponttal, melyek aktiválták a sztorijeleneteket. A Judast teljesen máshogy készítjük, és így remélhetőleg egy olyan végeredményt kapunk majd, ami jobban tükrözi a játékosok döntésit. Ez persze azt is jelenti, hogy egy sokkal nehezebb fejlesztési folyamatról van szó."
Szóval ne számítson senki egyhamar a Judas megjelenésére, de amikor ideér, akkor valószínűleg egy jóval érdekesebb játékot kapunk majd egy egyszerű, sztoriorientált lövöldénél.