Most valahogy bioshockos napokat élünk, hiszen csak nemrég adtunk hírt a 2007-es klasszikus Unreal Engine 5-ös újragondolásáról, de máris itt egy újabb lenyűgöző projekt.
A játékfejlesztés fortélyait bemutató videós, nem mellesleg a Neversong és a Pinstripe című játékok készítője ugyanis minimalista, 2D-s akció-platformerként alkotta újra a víz alatti lövölde nyitányát és az első pályát, a végeredményt pedig nem lehet nem imádni.
Brush az óceánba zuhant repülőgépet, a világítótornyot, a várost átszelő tengeralattjárós utat, valamint Rapture előcsarnokát modellezte le, alapanyagként a játékban készült screenshotokat használva. A pályaelemeket Photoshopban alkotta meg, magát a programot a Unity hajtja. A kész mű 7:30-tól látható, de mindenképp érdemes megnézni a teljes videót.
A jellegzetes hangulatot tökéletesen megidéző végeredmény titka a részletekben rejlik. Brush az eredeti játék színeit használta, és teleszórta a pályákat annak emlékezetes részleteivel: egy az egyben kivágott neon reklámokkal, a város kapuját díszítő felirattal ("All good things of this Earth flow into the city"), de a főhős is a jó öreg kötött pulcsit viseli, és persze nem hiányzik a Big Daddy sem.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Az egyetlen kritika, amit az egyik kommentelő is megjegyzett, hogy Jack itt rögtön gépfegyverrel ugrik ki a bathysphere-ből, így inkább agresszornak tűnik, mint "véletlenül" idekeveredett áldozatnak, de ezt talán (a splicerekkel ellentétben) túléljük valahogy.
Brush egyébként úgy összegezte a tapasztalatait, hogy a 2D-s megközelítés ellenére a vártnál is több munka volt a projekttel, ezért utólag is megemelte a kalapját a BioShock készítői előtt, akiknek egy sokkal komplexebb világot kellett megalkotniuk.