Meglehetősen nagy felháborodást váltott ki a rajongók körében a Starfield első nagyobb kiegészítője, a Shattered Space, ugyanis - DLC-léptékkel mérve - a borsos árcédula ellenére nem sok új tartalommal egészítette ki az alapjátékot. A kiegészítő megjelenése előtt nem sokkal Emil Pagliarulo, a Starfield egyik design direktora adott interjút a GamesRadarnak, amelyben a Starfieldet a Bethesda egyik legkiemelkedőbb alkotásának nevezte.
Úgy fogalmazott:
"Sok szempontból ez a legjobb játék, amit valaha készítettünk. De számunkra a legfontosabb, hogy a Starfieldnek saját, egyedi személyisége van, és most már a Fallout és a The Elder Scrolls mellett van a helye."
Nem kellett hozzá sok, a fejes nyilatkozatába hamar beleálltak: a játékosok X-en adtak hangot ellenérzéseiknek, miközben a kiegészítőt is erősen kritizálták. Pagliarulo ezekre egy hosszabb bejegyzésben reagált, amelyben arról írt, hogy a Bethesda a Shattered Space fejlesztése mellett kiemelt figyelmet fordított a közösségi visszajelzésekre, ezt a gyakorlatot pedig a jövőben is folytatni fogja.
"A rajongók sokat követelnek, és mi mindent megteszünk, hogy eleget tegyünk az igényeiknek. A következőt mondhatom: senki, de tényleg senki a Bethesdánál nem veregeti a vállát, miközben figyelmen kívül hagyja a játékosokat."
- írta X-bejegyzésében.
Az interjúra reagálva elmondta, hogy mindig izgatott és optimista szokott lenni az ilyen helyzetekben, viszont ezzel véletlenül sem az a célja, hogy kigúnyolja az elégedetlen rajongókat. A csapat nagyon elhivatott és keményen dolgozik, ezt szerette volna éreztetni a beszélgetés során.
Optimism and excitement are pretty standard for interviews. And I'm generally pretty optimistic and excitable (about games) by nature. That said, my optimism is in no way meant to be mud in the eye of any dissatisfied fan. That's not how it works.
— Emil Pagliarulo (@Dezinuh) October 8, 2024