Todd Howard igazgató elmondta, hogy a Skyrimben kiemelten fontos a NPC-k viselkedése és az, hogy mindez ne legyen script-szagú, de azt is bevallotta, hogy ennek érdekében még sokat kell dolgozniuk.
"Az NPC-k interakciói, és ezeknek hatásai a legfontosabbak számunkra, de még sokat kell rajta dolgozni, mivel a játék maga annyira dinamikus, hogy scriptek nélkül előfordulnak még benne furcsaságok. Azt azonban ígérhetjük, hogy nem az Oblivion vonalán folytatjuk a fejlesztést, így a játékosok sokkal hihetőbb karakterekkel fognak találkozni, mint korábban."
"Mindig is úgy gondoltam, hogy a környezet, amit felépítettünk, az jó, és ennek megfelelően jónak kell lenni a többi részletnek is, most pedig a fejlesztés legfontosabb feladata, hogy a karakterek és a viselkedésük is hasonlóan színvonalas legyen". Részünkről szurkolunk nekik.