A Bethesda Game Studios már 25 éve nem fejlesztett új IP-t, ezért hatalmas érdeklődés övezi, hogy a The Elder Scrollson és a Fallouton edződött csapat vajon mit hoz majd ki a Starfield sci-fi témájából. A Microsofttal tartott közös E3-as műsor óta annyit már tudunk, hogy a játék 2022. november 11-én érkezik, méghozzá kizárólag PC-re és Xbox Series S|X-re.
A hype-vonat pedig azóta is száguld, a Bethesda vezetői mindenfelé szórják az interjúkat, melyekben korábban olyan merész állítások is elhangzottak, mint hogy a Starfield a Star Warshoz és a NASA-val összemixelt Indiana Joneshoz hasonlít majd. Ezúttal pedig újabb érdekes nyilatkozatokról számolhatunk a cég marketingjét dirigáló Pete Hines, illetve a fővezér Todd Howard részéről.
A fő téma az Xbox-exkluzivitás kérdése, mivel a Zenimax Media tavalyi felvásárlásával a Bethesda a Microsoft ölelésébe került, s az eddigi multiplatform rajtokat felváltotta az Xbox/PC/Game Pass leosztás. Hines a Kotakunak adott interjújában egész egyszerűen bocsánatot kért ezért:
"Nem tudom, hogyan lehetne eloszlatni a PlayStation 5 rajongók aggodalmait azon kívül hogy azt mondom: nos hát, én is PS5-ös játékos vagyok és játszottam azon a konzolon, s vannak játékok, amiket továbbra is ott fogok játszani. Tényleg csak annyit tudok mondani, hogy elnézést kérek, mert biztos vagyok benne, hogy ez frusztráló az emberek számára, de nem nagyon tehetek ellene semmit."
A Starfieldre vágyó PS5-tulajokat persze ez nem vigasztalja, de a jól begyakorolt nagyvállalati panelszövegek korában még ennyi őszinteség is meglepő fejlemény. Hines azonban nem rágta sokáig ezt a csontot, s az interjú további részében rátért a központilag sulykolt álláspontra, mely szerint az Xbox-exkluzivitás jó, mert kevesebb hardverre koncentrálhatnak s az első napos Game Pass megjelenés révén igazából pont, hogy több játékoshoz juthatnak majd el.
A cégvezető Todd Howard viszont sokkal jobban tartotta magát a mantrához, és nem győzte dicsérni a Microsoft-akvizícióval kialakult helyzetet a The Telegraph-nek.
"Egész a Morrowindig visszamenően minden játékomban volt valamilyen mély partnerség, közösen fejlesztett technológiák és ilyesmik. Rengeteget gondolkodtunk azon, hogy hova akarunk eljutni, és régóta tárgyaltunk a Microsofttal arról, hogy csinálnunk kellene valami hasonlót. Szeretjük a platformjaikat és nagyon szeretjük az embereiket. Sok mély barátságot kötöttünk velük. Úgy vélem, hogy a nap végén ez lehetővé teszi számunkra, hogy a valaha volt legjobb cuccunkkal álljunk elő".
-nyilatkozta a Howard, de a Bethesda főmuftija nem állt meg ennyinél, s az interjúban arról is beszélt, hogy a PS5 elfelejtésével jobban fókuszálhatnak a PC-re és az Xbox-ra, így ezeken a platformokon a legtöbbet hozhatják ki a Starfieldből.
"Szerencsések vagyunk, hogy nagyon, nagyon magasra tehettük a mércét"
-szólt az újabb merész állítás, amit feltehetően nem most hallottunk utoljára, s amit valószínűleg rengetegszer Todd fejére olvasnak majd, ha a jövő ősszel érkező Starfieldben netán visszaköszönnek azok a bugok, melyek az évek során a Bethesda-játékok névjegyeivé váltak.