Rég nem jelentkezett már teljesen új IP-vel a Bethesda Game Studios, a Starfield pedig méret és ambíciók tekintetében a Bethesda minden korábbi játékán túltett. A sci-fi akció-szerepjáték már a megjelenés előtt átlépte a 2 millió játékosszámot, és még elképesztő számokat produkált az első napon is. A Starfield jobban nyitott a vállalat minden eddigi játékánál, olyannyira, hogy szeptember végén már a 10 milliós játékosszámot ünnepelte a kiadó egy tweet formájában. Még a Skyrim egyik rekordját is sikerült megdöntenie, és a visszajelzésekre alapozva érkeztek a frissítések is.
A Baldur's Gate 3 és a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty azonban véget vetettek a játék steames szárnyalásának, és az említett játékokkal összevetve kijött a kontraszt, például az NPC-k megjelenítésében. A Bethesda sci-fi kalandját rosszabbra értékelték a felhasználók Steamen, mint a Fallout 76-ot, és ez csak a kezdet volt: szeptember végén még az értékelések közel 72 százaléka volt pozitív, aztán egyre csökkent ez az arány, és az érdeklődés is visszaesett a játék iránt.
Így jutottunk el mostanáig, amikor a hír írásának pillanatában - 8862 felhasználó pontszáma alapján - a legutóbbi értékelések 61%-a, összesítve pedig minden értékelés (80558) 69 százaléka pozitív csak, minek köszönhetően vegyes lett az összegzés. Talán azért, hogy ezeket a véleményeket pozitív irányba fordítsák, a Bethesda ügyfélszolgálatának tagjai elkezdtek válaszolni egyes kritikákra a Steamen.
A JuiceHead szúrta ki, hogy a support csapat igyekezett elmagyarázni egyes negatív értékelést adó felhasználóknak, hogy a Starfield valójában jó, és megkérték őket, hogy gondolják át, hogy mekkora erőfeszítésbe került egy ilyen volumenű játék megalkotása. Az egyik játékosnak, aki a Starfield történetét generikusnak, a játékmenetet pedig unalmasnak nevezte, ezt válaszolták:
"Repülhetsz, lőhetsz, bányászhatsz, zsákmányolhatsz! A Starfield egy szerepjáték több száz órányi küldetéssel, amit teljesíthetsz, és karakterekkel, akikkel találkozhatsz. A legtöbb küldetés a karaktered képességeitől és döntéseitől is függ, ami masszívan megváltoztatja a végigjátszásod kimenetelét".
Ezután azt javasolták, hogy az illető adjon még egy esélyt a játéknak, de ezúttal próbáljon ki más karaktereket, más háttérrel:
"Úgy fogod érezni, mintha egy teljesen más játékot játszanál. Tegyél pontokat a korábban létrehozott karakteredtől eltérő képességekbe, és máris teljesen más döntésekkel, teljesen más nehézségekkel kell szembenézned".
Egy másik Steam-felhasználó a töltőképernyők mennyiségére panaszkodott, amire az a reakció jött, hogy megkérték a véleményezőt, "gondoljon csak a kiterjedt játékmenethez szükséges adatok mennyiségére, ami véletlenszerűen generált, és három másodperc alatt hibátlanul betöltődik". Egy olyan kritikára pedig, ami üresnek találta a Starfield bolygóit, a következő választ adták:
"A Starfield felfedezésének célja, hogy a játékosokban a kicsiség érzését keltse, és hogy úgy érezzék, túlterheltek. Folytathatod a felfedezést, és találhatsz olyan világokat, amelyeken megvannak a szükséges nyersanyagok vagy rejtett előőrsök, amelyeket átnézhetsz".
Szerintetek rendben van, ha a kiadóhoz tartozó munkatársak így próbálják meg jobb belátásra bírni az elégedetlenkedő felhasználókat vagy ez már túlmegy egy határon?