A Battlefield 2042 bukása már-már Cyberpunk 2077-es magasságokban jár, még az EA is elismerte, hogy bizony nem teljesített az elvárások szerint az új epizód. Ez mondjuk nem is meglepő annak fényében, hogy a játék számtalan hibával, bármiféle művészi megoldás nélkül, kvázi játszhatatlan állapotban jelent meg.
A tesztünket ide kattintva olvashatjátok el, amiben még egészen bizakodóak voltunk, mostanra azonban világos, feleslegesen előlegeztük meg nekik, hogy valaha épkézláb játék lesz a Battlefield 2042.
A videojáték-ipar számos fontos szereplője beszélt már a játék sikertelenségéről, most azonban valaki olyan is feltett néhány égető kérdést, aki talán mindenkinél jobban ismeri az elmúlt időszak BF játékait. David Goldfarb, aki a Battlefield 3 és a Bad Company 2 vezető tervezője volt, a Twitteren írt egy hosszú listát a dolgokról, amiket nem ért a Battlefield 2042-vel kapcsolatban.
A teljesség igénye nélkül a következő költői kérdéseket tette fel a fejlesztő:
- Miért nincsenek kisebb, gyalogos harcra alkalmas pályák?
- Miért volt fontos a 128 fő erőltetése, ha az alkalmatlan kiszolgálni a gyalogos katonákat?
- Miért van az, hogy hatalmas pályák vannak, de semmiféle részletességgel nem rendelkeznek?
- Senki nem végzett minőség-ellenőrzést?
- Ki gondolta úgy, hogy ez egy jó Battlefield élmény lesz és valóban a következő szintre emeli az IP-t?
Goldfarb, aki tényleg testközelből ismeri a Battlefield játékokat, ugyanazon a véleményen van, mint a 2042 egyre zsugorodó tábora. Végezetül még hozzátette, teljesen le van döbbenve, hogy ennyire hibás döntés született, még annak fényében is, hogy tudja, nagyon nehéz helyzetben vannak a fejlesztők.
Az ex-DICE fejlesztő, aki többek között a PayDay 2-n is dolgozott, elmondta, szerinte a DICE akkor tehetné jóvá ezt a fiaskót, ha a következő epizód a Battlefield 2143 lenne, ami a mostani kamu ígéretekkel szemben tényleg a korábbi játékok jó tulajdonságait összeollózva jelenne meg. Másik opcióként egy teljesen új IP-t vizionál a DICE-nak, erre azonban kevés esélyt látunk.