A Baldur's Gate 3 egyértelműen sikeres lett. Ugyan egy egyszereplős RPG-ről van szó, amiben véges mennyiségű tartalom van, mégis rengetegen élvezik a mai napig. Egy évvel a megjelenés után, egy álmos hétfő reggelen is több mint 41 000-en játsszák, a tegnapi játékosszámcsúcs pedig 116 000 volt. Egyes folyamatosan frissülő játékok fejlesztői ölni tudnának ilyen eredményekért.
Nyilván sokakban ott van a folytatás iránti sóvárgás, és egyébként a Lariannak is voltak tervei további történetekhez. A PCGamernek adott interjújában Swen Vincke mesélt a Baldur's Gate 3 befejezése utáni első törekvésekről:
"Megvan a motor, készen áll minden, csak új pályákat kell hozzátennünk és írnunk kell új sztorikat. Nem lehet olyan nehéz, ugye?"
Vincke félig-meddig viccelődve idézte fel a pillanatot, amikor a csapat, az alapjáték összeállításának hevében azonnal nekiült egy kiegészítőnek. Az új tartalom szélsebesen fejlődött, lévén a "gyártósor még meleg volt", és hamar eljutott egy olyan pontra, ahol már játszható tartalom volt. A csapat nem akart három évet egy kiegészítővel tölteni, ekkor kanyarodtak a Baldur's Gate 4 irányába.
"Na, ez már jó ötletnek tűnt. Legyen akkor BG4. Minden, amit eddig csináltunk, azt beletolhatjuk abba, az emberek imádni fogják. Nyomassuk."
A kezdeti lelkesedés aztán lassacskán elillant. A srácok ráébredtek, hogy nem akarnak még háromnál is több évet eltölteni valamivel, amit egyszer megcsináltak. Vincke és csapata inkább olyan dolgok felé akart elmozdulni, melyekkel kapcsolatban őszintén lelkesedni tudtak.
A stúdió most két "nagyon ambiciózus új RPG-t" fejleszt, a rajongóknak pedig valószínűleg éveket kell majd várniuk arra, hogy ezeket kipróbálhassák.