A Larian Studios egyik elsődleges célja az volt a Baldur's Gate 3-mal, hogy egy, a Dungeons & Dragons ötödik kiadásához hű játékélményt biztosíthasson. Ugyan átírtak egy-egy apróbb dolgot és befogadtak néhány népszerű háziszabályt (mint például a főzetivást bónusz akcióval), azért többé-kevésbé tartották magukat a Player's Handbook kereteihez.
Leszámítva a kockadobást, ahol inkább a hagyományokra támaszkodtak.
A D&D 5e-ben ugyanis hivatalosan nincs kritikus bukás vagy kritikus siker a képességpróbáknál. A nat20/nat1 nem jelent semmit, maximum harcban, ahol a nat20 továbbra is kritikus sebzést garantál. A Larian ettől függetlenül úgy döntött, hogy megtartja a természetes, végletes dobásokat a Baldur's Gate 3 képességpróbáinál, ennek köszönhetően pedig előfordulhatnak olyan esetek, hogy nullás célszámnál is elhasal a karakterünk.
I literally failed a skill check that required 0 skill
byu/sticky_spiderweb inBaldursGate3
A nat20/nat1 igazából akkor mókás, amikor az egyessel elhasalt Perception Checkre a mesélő le tudja narrálni a "szemedbe piszkított egy galamb" kezdetű klasszikust és hasonlókat. Egy videójátéknak erre nincs lehetősége.
Szerintetek kellett ez a játékba vagy sem?