A BioWare után a szerepjátékos fronton szintén bizonyított, belga Larian Studios vette át a Baldur's Gate videojáték-sorozat gondozását, és a Steamen már elérhető a harmadik számozott felvonás korai hozzáférésű változata.
Nyilvánvaló, hogy a jövőben még sok újdonsággal fog bővülni a kaland, de a fejlesztőknek már eddig is komoly kihívásokkal kellett szembenézniük, ám a szerényebb megoldások helyett nem sajnálták az időt és energiát a minél grandiózusabb élmény megalkotására.
A Larian Studios atyja, Swen Vincke az amerikai IGN-nel osztott meg érdekes kulisszatitkokat a Baldur's Gate 3 fejlesztését illetően, illetve pontosabban arról, milyen erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy az asztali szerepjátékos történetmesélét átültethessék egy videojátékba. A stúdió több mint egy évet töltött csak azzal, hogy felkészüljön a munkálatokra: felvettek egy csomó új munkatársat, igyekeztek megjósolni, hány szó lesz a játékban, mennyit kell majd a különböző felvételekkel szöszölni, és még azon is agyaltak, mi kell ahhoz, hogy az összes átvezetőt elkészíthessék.
A csapat nagyon félt attól, hogy kiadják a kezükből az early access verziót, mivel már ekkor is azt érezték, hogy egészen egyszerűen túl nagy a játék, a korai hozzáféréses változatban pedig csak a negatívumok és az esetleges tévedések fognak kidomborodni, a pozitívumok radar alatt maradnak. Nos, nem így történt. Bár döcögős volt a rajt, a visszajelzéseknek hála rengeteget fejlődött a Baldur's Gate 3, sőt még az eredetileg tervezettnél is sokkalta nagyobbra nőtt, komplexebbé vált. Ehhez pedig az is kellett, hogy maga a stúdió is növekedjen: az eredeti 150 alkalmazottról 400-ra ugrottak fel, magyarán közel megháromszorozták az állományt annak érdekében, hogy se a játék méreteiből, se a tervekből ne kelljen visszavenni.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Nagy kihívást jelentett az is, hogy miképp ültethetnék át a játékba azt a döntési szabadságot, amit a Dungeons & Dragons ad a kalandorok kezébe. Vincke szerint nagyon fontos, hogy számítsanak a kockadobások utáni sikerek és bukások, illetve a karakterekhez kapcsolódó, fejleszthető képességek is. Ezért sem volt könnyű dolog 12 kaszt esetében elkészíteni az 5. kiadású D&D-ből származó varázslatokat és egyéb trükköket.
Rátett még egy lapáttal a dolgokra az, hogy több nyelvre kellett lefordítani a Baldur's Gate 3 elképesztő mennyiségű szövegét, és az sem volt mellékes szempont, hogy azoknak is érthető legyen a játékok, akik soha nem nyúltak még a D&D-hez. Szerencsére az early access rengeteg lehetőséget ad a játék csiszolására, amibe a közösséget is bevonhatja a Larian, így a jelek szerint sikerül majd megbirkózniuk az akadályokkal.