Szeptember 6-án PlayStationre, valamikor az év végéig pedig Xboxra is megjelenik a 6 évnyi fejlesztéssel elkészült Baldur's Gate 3, amely a minden részletre kiterjedő alapos kidolgozottságával új mércét állított fel a napjainkban megszokottnak tekinthető elsietett, gyengén optimalizált megjelenések tengerében.
A PC-n már augusztus óta elérhető RPG a tesztelőket és a közönséget is levette a lábáról, az utóbbi hetekben azonban néhány negatív hang is bekerült az éterbe a sztorit lezáró Act 3 minőségét illetően, amely egyesek szerint nem ér fel az első két fejezethez. A belga fejlesztők most reagáltak a kritikákra.
A legtöbb panasz az Act 3-ban előforduló bugok mennyiségét és az általános teljesítményt éri, amelyek kapcsán a Larian Studios most egy hosszas blogposztban közölte, hogy a hamarosan megjelenő Patch 2 nemcsak a hibákat igyekszik megritkítani, de a teljesítményt is "jelentősen" javítja majd. Az utóbbi érdekében egy új technológián is dolgoznak, ám ez lassabban készül el, mint gondolták.
A stúdió emellett az úgynevezett "kivágott tartalmak" ügyére is reflektált. A Larian álláspontja nagy vonalakban az, hogy a fejlesztés és a 3 évnyi korai hozzáférés alatt pontosan megtervezték, milyen kontenttel rajtoljon a végleges verzió, ezért egyes vélekedésekkel ellentétben semmi sem került törlésre csak azért, hogy időben megjelenhessen a játék. Az ezzel kapcsolatos pletykák nagyrészt adatbányászok felfedezésein alapulnak, amelyek eltávolított tartalmakra utaltak.
A Larian ugyanakkor két esetben elismeri, hogy beavatkozásra van szükség. Az egyik Minthara karaktere, akinél bugokra és hiányzó reakciókra panaszkodtak a játékosok, a szereplőt érintő tartalomcsonkításokat sejtve a háttérben. A fejlesztők szerint azonban a csapatunkba is megnyerhető drow nő csak egy hiba miatt tűnik helyenként vérszegénynek, amely megakadályozza a reakciói aktiválódását. Az ígéret szerint a bug javításra kerül.
Végezetül pedig egyesek - ugyancsak adatbányászatra alapozva - azt is nehezményezték, hogy a Larian a korábban tervezettnél rövidebbre szabta az epilógust. A csapat ezt szintén nem a sietséggel, hanem kreatív megfontolásokkal indokolja, de az elégedetlen játékosok igényeire való tekintettel a Patch 2 kibővíti a lezáró szakaszt, és egy új opcionális befejezést hoz Karlach karakterével, amely "tüzes, megható" és megadja neki a "megérdemelt" finálét.
A Patch 2 megjelenési dátuma még nem nyilvános, a későbbieket illetően pedig a Larian további javításokat és finomhangolásokat lengetett be.