A 2017-ben megjelent Prey manapság félig-meddig rejtett gyöngyszemnek számít, hiszen hiába fogadták pozitívan a játékosok és a kritikusok (köztük mi is), valahogy mégsem jutott el elég emberhez, így már öt év elteltével sincs túlzottan a köztudatban. Az üzleti bukásban sokak szerint komoly szerepe lehetett annak is, hogy az immerzív lövöldét a Human Head Studios 2006-os sikercíme, a Prey rebootjaként állították be, holott semmi köze nem volt hozzá.
A játék rendezője, Raphael Colantonio még abban az évben ott is hagyta a fejlesztést végző Arkane Studiost (Arx Fatalis, Dishonored-széria, Deathloop), néhány hónapja pedig már egy új csapat éléről hozta el nekünk az ugyancsak jó kritikákat besöprő Weird Westet.
A veterán szakember nemrég az Academy of Interactive Arts & Sciencesnek adott interjút, amelyben feltárta, hogy valójában csak a francia stúdiót birtokló Bethesda erőltette a Prey-elnevezés használatát, ami miatt még neki is hazudnia kellett.
"Nem akartam ezt a játékot Preynek nevezni. Az újságírók előtt viszont mégis azt kellett mondanom, hogy én akartam, ami nem okozott örömöt. Utálok hazudni. És ezek ugyan sales hazugságok, szóval nem olyanok, mint egy személyes hazugság vagy ilyesmi, de mégis rossz érzés volt, hogy egy olyan üzenetet kellett támogatnom, amit nem akartam. Nemcsak én, de a csapatból senki sem akarta Preynek nevezni ezt a játékot. A játékunknak semmi köze nem volt a Preyhez."
- mondta Colantonio, aki "nagyon, nagyon ártalmasnak" nevezte a kiadói döntést, és ez volt számára a végső érv az általa alapított Arkane elhagyása mellett. A fejlesztő ezután azzal folytatta, hogy hálás, ha egy vállalat dollármilliókkal támogatja a víziója megvalósítását, a felülről eldöntött címadást viszont sértőnek találja.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Colantonio ráadásul már akkor is meg volt róla győződve, hogy a döntés üzleti szempontból is hibás, mivel a Prey cím használatával eleve elidegenítettek mindenkit, aki nem szerette az eredetit, s velük együtt azokat is, akik viszont kedvelték, és valami olyasmire számítottak, ami legalább nyomokban hasonlít arra. Itt érdemes hozzáfűznünk, hogy a Bethesda anno igyekezett átvinni az üzenetet, hogy az Arkane-féle Prey egy teljesen új, a 2006-os játéktól független projekt, de ez a jelek szerint nem sokat segített a helyzeten.
A játék egykori rendezője szerint a döntés emellett az eredeti Prey fejlesztőinek "arcon rúgásával" ért fel, ami miatt többször is úgy érezte, hogy bocsánatot kellene kérnie a 2019-ben beszántott csapattól. A Human Head Studios egyébként korábban dolgozott egy hivatalos folytatáson, ám a minőségbeli hiányosságokra hivatkozó Bethesda végül elkaszálta a projektet, amiért azóta is fáj a szívünk.