Hosszú fejlesztés után végre megérkezett a Time Spy, vagyis a 3DMark legújabb változata. A kizárólag DirectX 12-es, Windows 10-et futtató rendszereken futtatható program minden korábbinál durvább terhelésnek teszi ki a vasat.
A Time Spy-t elsősorban olyan specifikus dolgokra, amelyeket minden gyártónak be kell építenie, vagy hardveres, vagy szoftveres módon.
A korábbi rendszerekhez képest a DirectX 12-es API sokkal több rajzolási parancs feldolgozására és többszálú futtatásra is képes, és mivel a processzornak nem kell a szimulációval foglalkoznia, a logikai magok feladata a parancsgenerálás.
Ehhez természetesen egy teljesen új grafikus motort kellett írnia a FutureMarknak, mivel az előző, Fire Strike benchmarkhoz képest hatalmas a különbség az elvégzett műveleteket illetően.
A manapság egyre népszerűbb aszinkron compute és aszinkron DMA is helyet kapott, előbbi optimalizációjához pedig a compute shaderben írt effektek számát is jelentősen megnövelték. Mivel a fejlesztők nem akartak hardverspecifikus extrákat beépíteni (ez nyilván nem tenne jót a versenynek), kénytelenek voltak olyan kompromisszumokat kötni, amelyek lehetővé teszik, hogy egyik gyártó hardvere se befolyásolja negatívan a teljesítményt.
A szoftver támogatja a DirectX 12 multiadapter módját is, ami az SLI és Crossfire rendszerekhez hasonlóan működik, azonban a játékokkal (például az Ashes of the Singularity-vel) szemben azonos hardverekre korlátozódik, viszont a hidak használatát fölöslegessé teszi.
A 3DMark Time Spy frissítésként érhető el Steamen és a hivatalos weboldalon. Ingyenes formában is letölthető, it azonban értelemszerűen kevesebb lehetőségünk van, például az aszinkron compute-ot sem tudjuk kikapcsolni.