1984-ben Elektronika 60 terminálgépeken látta meg a napvilágot Alekszej Pazsitznov játéka, amely akkor egyszerű tesztprogramnak indult. '88-ra már PC-n, Amigán, Spektrumon és az Apple gépein is játszható volt, népszerűségét azonban elsősorban a Game Boy-nak köszönheti. A '90-es években már szinte mindenkinek volt, hiszen a pár száz forintos kínai gyártmányok voltak a legértékesebb hárompálcás nyeremények a vidéki búcsúban.
A vasfüggönyön túl nem törődtek a jogokkal, egyszerűen lemásolták a szoftvert, így több mint 10 évig egy petákot sem látott szellemi termékéből a feltaláló, míg 1996-ban meg nem alapították a The Tetris Companyt, amely a nemzetközi piacon foglalkozott a játékkal. 2010 januárjáig több mint 170 millió példányban értékesítették, az IGN 2007-es „100 legjobb videójáték" listáján a második helyet szerezte meg.
Az első változatban még nem voltak különböző sebességi és nehézségi szintek, sőt, a megtöltött sorok sem tűntek el, így azonban hamar betelt a kijelző. Ezt hamar orvosolták. A játék ikonikus zenéje az első Aplle IIGS port óta csendül fel, népszerűsége azonban azóta sem csökken, a mai napig találkozhatunk feldolgozásokkal, még ha azok néha annyira agyamentek is, mint az alábbi dubstep változat.
Az egymást követő verziók kezdetben csak sebességben, színben, vagy hasonló apróságokban tértek el, egy idő után azonban megjelentek azok a változatok, amelyek merőben más játékélményt kínáltak korábbi társaiknál. Az agyament módok kitalálásában természetesen a japánok jártak az élen, de a világ számos pontján ütötte fel a fejét egy-egy újszerű átdolgozás.
A Pokemon Shock Tetrisben például nemcsak a sorok feltöltésével kell foglalkoznunk. Játék közben a tábla mellett Pokémonok jelennek meg, amelyeket akkor kaphatunk el, ha feltöltünk egy sort. Ennek következtében folyamatosan döntéshelyzetbe kerülünk, hogy feltöltjük-e az adott sort, vagy várunk, amíg megjelenik egy kis újabb kis „szörnyeteg". A 2002-ben megjelent kézikonzol emellett egy beépített mozgásérzékelőt is tartalmaz, így ha megrázzuk az eszközt, az aktuális elemet a tükörképére változtathatjuk, így a taktikai lehetőségek sokkal szélesebb tárháza nyílik meg előttünk.
A szintén japán fejlesztésű Tetris The Grand Masters 3: Terror Instinct amellett, hogy hihetetlenül gyors és dinamikus, egy funkciója miatt csak a profiknak ajánlott. Amikor egy elem földet ér, azonnal láthatatlanná válik, így folyamatosan észben kell tartanunk a pálya struktúráját, hogy az érkező elemeket a megfelelő helyre tudjuk tenni. Ez a verzió nyilvánvalóan a földönkívülek számára lett tervezve, de ha valamivel, ezzel durván lehet csajozni.
A Tetris Battle Gaiden teljesen mellőzi a megszokott egyjátékos élményt, így - bár rendelkezik CPU ellen játszható sztori móddal - egyértelműen a párharcokra van kihegyezve. Egyes elemek speciális kristályokat tartalmaznak, amelyeket kiütve szívathatjuk az ellenfelet, miközben kihasználjuk az egyes választható karakterek speciális képességeit. A felek nem ugyanazokat az elemeket kapják, hanem egy közös poolból húznak, amikor lerakták az előző elemet. A taktikai lehetőségek végtelen tárháza áll rendelkezésünkre, ahol megpróbáljuk elhalászni a spéci blokkokat, a nehezen elhelyezhetőket pedig ráerőltetjük az ellenfelünkre.
A Tetris Elements - ahogy a neve is mutatja - behozza az elemi erőket a játékba, ami igencsak fel tudja borítani a megszokott módokat. A sztratoszférában például pattogó aszteroidák rombolják a gondosan felépített falunkat, míg a tüzes pályákon felhevíthetjük az egyes elemeket, így azok robbanást okoznak maguk körül, ha egy teljes ilyen sort kitakarítunk. A földrengések következtében teljesen összerázódik a játéktér, de olyan is előfordulhat, hogy a szél egy teljesen új pályára fúj minket, ahol egy ismeretlen felállással kell azonnal szembenéznünk.
Mind közül kiemelkedik a Tetris With Card Capture Sakura: Eternal Heart, ami az egyik legösszetettebb puzzle-játék nemcsak a tetriszek, hanem a videójátékok körében is. Mind a 18 pálya teljesen más kihívást kínál, és míg némelyiken az elhelyezett elemek forognak bizonyos időközönként, olyan pályával is találkozhatunk, ahol dagadt hörcsögök hullanak alá a képernyőn, akiktől nem igazán látjuk a játékteret. Van ahol egy megnövő fa tolja fel a blokkokat, máshol két játéktáblát is irányítanunk kell, esetleg találkozhatunk a játéktér közepén elhelyezkedő elemekkel is. A TWCCS: EH teljesen más, mint bármely másik Tetris átirat. Ez nem csak egy gyors reakcióidőt és gyakorlást igénylő akciójáték, hanem egy gondosan kitalált puzzle, melyhez hasonlóval nagyon ritkán találkozik az ember.
Ezúton kívánunk boldog születésnapot a Tetrisnek, remélhetőleg az 50. évfordulót is hasonlóan ünnepelhetjük majd.