Tőlünk nyugatabbra igen nagy divat felméréseket végezni arról, milyenek a játékosok szokásai - idehaza, ahol a gamer társadalom kicsit "pária" státuszú, ilyesmit ritkán hallani/olvasni. Most azonban a GKIeNET - T-Mobile kettős végzett egy igen érdekes felmérést.
2010 áprilisában folyt a felmérés, amikor 1500 fős minta megkérdezésével jutottak a publikált eredményekre. Eszerint a magyar internetezők mintegy 65 százaléka, azaz 2,3 millióan játszanak valamilyen online játékkal kisebb-nagyobb rendszerességgel. A sokszereplős online játékokkal (mmog) pedig több, mint 670 ezer magyar internetező játszik. Az mmog-k felhasználói tábora a 18-29 éves korosztályban a legnagyobb (346 ezer), de arányaiban a 15-17 éves korosztály vezet, hiszen ennek az életkorcsoportnak mintegy 84 százaléka, azaz 250 ezer ember játszik mmog típusú online játékokkal. A 30-39 éves korosztályban az mmog játékosok száma 58 ezer, míg a 40-59-es korcsoportban 17 ezer. A felmérés szerint Magyarországon a World of Warcraft a legnépszerűbb mmog. A megkérdezett játékosok 72 százaléka azt nyilatkozta, hogy havi szinten elfogadhatónak tartana 2000 forint körüli havidíjat egy mmog-hez.
Ezek a számok nemcsak azért érdekesek, mert végre megtudunk valamit a magyar piacról - hanem azért is, mert elképesztően különböznek más, fejlettebb piacok számaitól - az amerikai felmérések szerint például az átlag gamer életkora 35 év (a legnagyobb mmog játékos tömb a 25-44 éveseké) - nálunk erre a fenti adatok alapján tuti, hogy 20 alatti szám jönne ki...