12 hónap, 12 GameStar magazin, menetrend szerint, ahogy annak lennie kell. Az év során mindvégig egyik játékból a másikba estünk át, játszottunk olyanokkal, amikkel szerettünk volna, és olyanokkal is, amikkel muszáj volt, hogy elmondhassuk, miért kerüljétek el őket. Persze mi sem próbáltunk ki mindent - sokkal több oldal és író kellene ahhoz, hogy az idén megjelent játékok mindegyikét tesztelni tudjuk, de ami fontos volt, arról olvashattatok nálunk is. Mivel már a decemberi lap megjelent, a januáriba kerülő cikkek nagy részét pedig a két ünnep között fogjuk elkészíteni, volt egy kis időnk visszanézni az idei magazinokat, és kikeresni, mivel sanyargattuk magunkat az olvasók jóltájékozottsága érdekében. Az alábbi lista játékait semmiképp ne próbáljátok ki. A legkevésbé rosszal kezdjük, majd a mélypontig haladunk. A számozás ne tévesszen meg titeket - ahol holtverseny volt, ott mindkét játék ugyanazt a helyezést kapta.
10. Carnival Games VR - 49
Tökéletes ötlet volt átvinni a Carnival Gamest VR-ba, csak a kivitelezés nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. A dobós játékoknál lehetetlen pontosnak lenni, a többi nem elég izgalmas, a porondmester pedig annyit pofázik, hogy az ember nem tudja visszafojtani az ingert, önkéntelenül is hozzávág ezt-azt.
9. Moto Racer 4 - 47
Nagyon szerettük volna, hogy a Moto Racer sorozat visszatérése jól sikerüljön, de sajnos mi jobban akartuk, mint a fejlesztők. Egy sok játékmóddal megpakolt, de unalmas és ronda játékot raktak elénk, ami VR-ban még szörnyűbben nézett ki. A Milestone továbbra is nyugodt maradhat.
7. Nascar Heat Evolution - 45
Ha már elbaltázott visszatérés: a Nascar sorozat újraélesztése sem sikerült jól. Nem szép, nem élvezetes, tartalom tekintetében is hagy kívánnivalót.
7. Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan - 45
Az Activision továbbra is olyan adaptációkat ad ki, amiket még a legalacsonyabb igényű rajongók sem tudnak élvezni. A listánkon nem a Teenage Mutant Ninja Turtles az egyetlen, ami gyengén teljesített, volt ennél rosszabb is, amitől az egész csak még szomorúbb. A PlatinumGames játéka rövid, mégis repetitív, az effektektől néha a karaktereket sem látni, taktikázni alig kell. A bossharcok javítanak rajta valamit, de nagyon keveset.
6. Zheros - 43
A Rimlight Studios nagyon kevés energiát tett a Zheros részletes kidolgozásába, ami nem volna feltétlenül baj: léteznek élvezetes játékok értelmes történet nélkül is. A gond, hogy a pályák önismétlőek, és a játék nem a jó fajta nehéz (mint a Dark Souls), hanem olyan, amitől végleg elmegy a kedvünk. Ki szeret egy baki miatt újrajátszani egy teljes pályát? Kinek jó, ha 10-15 percnyi munkája veszik el?
4. Ghostbusters - 40
Az Activision idei másik adaptációja nem a női főszereplős filmen alapult (az meglepően nézhető lett egyébként), de a fejlesztők hiába rugaszkodhattak el ettől, nem tudtak egy épkézláb játékot összerakni. Fájdalmas játszani, az általa kínált tartalomhoz képest nagyon drága és számtalan hiba van még, ami miatt egyszerűen kár volt kiadni. Nem véletlen, hogy a megjelenés után három nappal a fejlesztőcsapat csődbe ment. Egyébként a Metacritic átlag alapján ez az év legrosszabbja.
4. The Descendant - Episode 1: Aftermath - 40
"Nem jó jel, amikor annak örülünk, hogy csak egyórás egy játék" - állt a The Descendant teszt végén. Rövid, bugos, zavaros a története, minimális számú a döntési lehetőség, sokáig tölt, satöbbi. Kevés érvet lehet mellette felhozni, a sztoriból még kialakulhatott volna valami, de a folytatás sem lett sokkal jobb.
3. Marvel Avengers Academy - 39
A top3-ba bekerült egy Marvel játék is, méghozzá a mobilos Avengers Academy. Megszoktuk már, hogy nem mindenki tud jó free-to-play modellt kidolgozni, de ebben az egyik legrosszabb szerepelt mind közül. Élvezhetetlen volt, túl hamar kért túl sok pénzt. Emellett bugyuta ötlet volt egyetemistaként megjeleníteni a Marvel szuperhőseit.
1. Coffin Dodgers - 32
Két játék osztozik a gödör legmélyén. A Coffin Dodgers egy jópofa és egyedi árkád autós játék lehetett volna, ehelyett egy bugos, humortalan, idegesítő és unfair valamit sikerült összekuporgatni, ami ráadásul akadozott is. Egy egyébként animációkkal foglalkozó cég készítette, de nem fogják büszkén mutogatni, az biztos.
1. Alone in Space - 32
Sétaszimulátort is lehet jól és rosszul csinálni, szerencsére többnyire előbbire találunk példákat. Az Alone in Space azonban kimondottan unalmas, rengeteg benne az újrahasznált elem, az üres szekrények, szobák, emellett bugos, nincs még zene sem, ami legalább egy kicsit fokozná a hangulatot. 15 euró is sok érte, kerüljétek mindenképp.
Szerintetek melyik játék volt idén a legrosszabb?