Hirdetés

Így állnak most a játékok, amik hibásan jelentek meg idén

|

Nem volt problémamentes az idei év, jó pár játék úgy jött ki, hogy bőven javításra szorult. Nézzük, melyek voltak ezek, és jobbak lettek-e a javítások, változtatások hatására.

Hirdetés

Okkal gondolhattuk, hogy a Batman: Arkham Knight esetéből tanult minden fejlesztő, és idén már nem látunk hasonlót - elég nagy botrány kerekedett ebből, amit azért megérzett mind a Warner Bros., mind az egész játékipar. Sajnos a tavaszi és az őszi szezonban is volt pár olyan játék, ami nem úgy működött, ahogy kellett volna; némelyik problémáját gyorsan megoldották, másokat a mai napig nem sikerült teljesen kijavítani. Nagyon nincs rendben, hogy játékok teljes áron, de félkészen jelennek meg, és a bajok jó részéről nehéz elképzelni, hogy a tesztelés alatt nem vehették észre, csak akkor, amikor a játék piacra került. Reméljük, ez sürgősen változni fog, viszont az, hogy egy játék a megjelenésekor ramaty állapotban van, nem jelenti, hogy később nem teszik jobbá. Ha csak azért nem vásároltátok meg az alábbi címeket, mert a megjelenéskor fellépő gondok elijesztettek titeket, nézzétek meg a listát, és döntsétek el, hogy így, javításokkal együtt már tesztek-e egy próbát. Azokat a játékokat, amiket meg sem próbáltak kijavítani (pl. Alekhine's Gun, 7 Days to Die), szándékosan kihagytuk.

Street Fighter V

Megjelenés: 2016. február 16.

Mi volt a baj? 

Sajnos a Street Fighter V nem olyan játék lett, amilyet a rajongók érdemeltek. Technikai probléma alig akadt (a szerverek azért itt is megfeküdtek), viszont hiányoztak belőle módok.

Hogy áll most?

A sztorimódot július környékén pótolták, szeptemberben, az utolsó karakterrel együtt pedig megjöttek például a napi feladatok, amik segíthetenek megtartani a játékosbázist. Közel egy év alatt jelentős mértékben bővült, viszont az árkádmód még mindig hiányzik. A PC-s csalók ellen még mindig nincs jól működő megoldás, és amikkel korábban próbálkoztak, azok is hajlamosak voltak valami mást elrontani. A profikat zavarja a pár frame-es lag is, amit talán egy átlag játékos nem venne észre. Nem rossz, de még mindig jobbnak kellene lennie.

Tom Clancy's The Division

Megjelenés: 2016. március 8.

Mi volt a baj? 

Az még csak a kezdet volt, hogy a szerverek nem bírták az őrületes rajtot, ezt a Ubisoft gyorsan megoldotta. A játékosok többsége még azon is túltette magát, hogy az első E3-as trailer szebb volt, mint maga a játék. Az első nehézséget az okozta, hogy jó páran nem tudtak kijutni a kezdő zónából (ez szintén részben a szerverek botladozása miatt volt), nem léphettek át Brooklynból Manhattanbe, vagy nem fértek oda a kezdő laptophoz, ezért sorba kellett állniuk (ez mondjuk valahol inkább vicces, mint bosszantó), esetleg nem jutottak ki az ajtón, mert azt valaki elállta. Az ilyen bakikat sikerült elsimítani, viszont egy idő után eljutottunk arra a pontra, hogy a játék unalmas lett; a PvE már nem kínált semmi újdonságot, aki tisztességesen játszott, a Dark Zone-ban hátrányban került a glitch-eket kihasználókkal szemben, és az áprilisban megjött, ingyenes Incursiontől is többet vártunk, mint amit nyújtani tudott (meg az is hozott pár glitchet, amitől romlott a helyzet). Valamivel kicsit több mint egy hónap után nagyon sokan elpártoltak tőle, még a mi Kacink is egy hosszú cikkben mesélt arról, mi akasztotta ki, és miért teszi ha nem is örökre, de huzamosabb időre félre a játékot.

Hogy áll most?

A játék nagyon nehezen, több hónap alatt állt fel. Ha a nagyobb hibákat el is hárították, olyanok még előfordultak, hogy nem mentek a napi küldetések, de végig látszott, hogy a Ubisoft nem akarja cserben hagyni a több millió vásárlót, még a Season Pass tervezett tartalmait is elhalasztották, hogy a hibákat biztosan javítani tudják. Az Underground megjelenésekor már sokkal jobb volt a helyzet, aztán szeptemberben elindult a publikus tesztszerver, ami a legjobb módja annak, hogy egyrészt széles körben tudják tesztelni az újításokat, másrészt elegendő visszajelzést kapjanak az új tartalmak tökéletesítéséhez. Az októberi 1.4-es patch aztán olyan változtatásokat léptetett életbe, melyek miatt az egyedül játszóknak is érdemes lett visszatérnie, összességében tette sokkal jobbá a játékot. A Survival DLC bár a sztorit (ami már az alapjátékban sem volt igazán kibontva) nem bővíti, de az új játékmódok élvezetesek, tényleg új élményt kínálnak. A Dark Zone csalói nem tűntek el teljesen, de aki április óta nem játszott, annak mindenképp érdemes visszanéznie; akinek pedig még teljesen kimaradt, ha most vág bele, sokkal jobb élményben lehet része, mint azoknak, akik a megjelenéskor csatlakoztak.

Quantum Break

Megjelenés: 2016. április 5.

Mi volt a baj? 

Az Xbox One-os változattal nem volt komoly probléma, de a Windows 10-es szégyenteljes állapotban került fel a Windows Store-ba. Hiányzott belőle a kilépés gomb, régebbi AMD kártyákon is sokkal jobban futott, mint az újabb Nvidiákon, a driver ráadásul összeomlott, és megesett, hogy a textúrák feketévé változtak. A Remedy próbálta megtenni, amit tudott, de a Universal Windows Platform miatt meg volt kötve a kezük, és csak a Microsoft segíthetett volna. Április végére érkezett egy gigantikus patch, aminek köszönhetően például már azok is elindíthatták, akik windowsos felhasználónevében korábban nem kezelt karakterek szerepelnek, viszont még így is sok probléma maradt, ami az Xbox One-os változatnál nem volt jelen.

Hogy áll most?

A Remedy egyetlen dolgot tehetett: magára hagyva a Windows Store-os változatot kiadta a játékot Steamen és dobozosan, már azokkal a javításokkal, amiket a korlátok miatt nem léptethetett életbe korábban. Nem csak Windows 10-en, de akár Windows 7-en is fut, DirectX 12 helyett DirectX 11-gyel, az Nvidia kártyások pedig problémamentesen játszhatnak. A 60 fps-t ugyan csak közepes grafikai beállítások mellett lehet kisajtolni belőle, de még így is élvezhető. Ha játszanátok vele, mindenképp az újabb változatot válasszátok, kerüljétek a Windows Store-osat.

Battleborn

Megjelenés: 2016. május 6.

Mi volt a baj?

A Battleborn igazából nem technikai szempontból volt rossz, csak szimplán nem tudott befutni, pláne nem úgy, hogy az Overwatch nyílt béta hétvégéjén jelent meg. A sztorimód harmatos, multiban pedig furán működik az FPS-MOBA kombó. 

Hogy áll most?

A Gearbox piszkálja a döglött lovat, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az eddigi patch-ek, a sztori DLC nem hoztak változást, a játékosbázis ijesztően alacsony, viszont hamarosan jön egy frissítés, ami segíthet. Ez feloldja mind a 25 kezdő hőst, akik közül a első pillanattól fogva lehet majd válogatni, változtat egy kicsi a sztorimódon, napi küldetéseket ad, növeli a szintkorlátokat, satöbbi. Nem biztos, hogy ez lesz az az update, ami fellendíti a játék népszerűségét - a free-to-playre váltás talán többet használna...

Homefront: The Revolution

Megjelenés: 2016. május 20.

Mi volt a baj?

Hú, inkább mi nem. Sajnos a végeredményen is meglátszott a játék hányattatott sorsa: a THQ-nál kezdte, aztán átkerült a Crytekhez, azonban a csőd szélére került kiadó kénytelen volt megválni a Crytek UK fejlesztőstúdiótól és az akkor már hónapok óta ki nem fizetett, a végefelé sztrájkoló fejlesztőktől. A csapat és vele a projekt a Deep Silverhez került, ott halasztgatták még egy kicsit, majd májusban kiadták, de vállalhatatlan állapotban. Az fps sem PC-n, sem konzolon nem érte el a 30-at, a játék minden mentésnél lefagyott, gyakran összeomlott, a textúrák néha teljesen mosottá váltak.

Hogy áll most?

Három hónapig patchelgették, mire egyáltalán játszható lett, azonban jó játéknak még így sem lehet nevezni. A sztori lapos és kusza, a játékmechanikák hibásak, a jó ötletek elvesznek a rossz megvalósításban. Ha nagyon nem tudtok mással játszani, és fillérekért adják valahol, egy próbát megérhet, hátha elkap titeket a hangulat, esetleg haverokkal együtt lehet pörgetni a Resistance módot. Egyébként pakoltak bele tartalmat a megjelenés óta, ingyenes és fizetős DLC is jött. Nem tudni, rúgnak-e még bele párat, sokat már nem használna.

Pokémon GO

Megjelenés: 2016. július 6.

Mi volt a baj? 

Megjelenésekor óriásit robbant a Pokémon GO, nagyobbat, mint azt a Niantic valaha is álmodta volna. Ez persze problémákkal járt: a szerverek gyakran lehaltak, nem lehetett bejelentkezni, előfordult összeomlás is. Emellett nem működött rendesen a tracking, rosszul mutatta a pokémonok távolságát. Aztán egy idő után már elmúlt az újdonság varázsa, és a hetvennyolcezredik Pidgey már nem okozott örömet a játékosoknak.

Hogy áll most?

Augusztusig nem jött úgy frissítés, hogy ne maradna vagy keletkezne valami új probléma, de a fejlesztőcsapat most már óvatosabb. Mint az a hivatalos oldalon is látható, folyamatosan tolják ki a frissítéseket; némelyik csak finomítás, mások a funkciókat bővítik. Hamarosan jönnek az új pokémonok, így ha ti is letettétek pár hónapja, most talán érdemes lehet újra nekivágni. Azért az alap mechanika nem változott, ha akkor sem tetszett, most sem fog.

Gonosz tréfa ez. #pokemon #pokemongo

A photo posted by GameStar Hungary (@gamestarhu) on

Batman: The Telltale Series - Episode 1

Megjelenés: 2016. augusztus 2.

Mi volt a baj?

Mondhatnánk, hogy az Arkham Knight óta átok ül a Batman játékok PC-s kiadásain, de a Telltale sorozatának első része szerencsére csak nagyon rövid ideig volt problémás. A megjelenéskor sok játékos panaszkodott az alacsony framerate-re, az egérrel kapcsolatos bizarr anomáliákra, bugokra, a nem megfelelően működő beállításokra, a harc hibáira. Ezek leginkább az integrált kártyákat használóknál jelentkeztek, de másoknál is előfordultak.

Hogy áll most?

A Telltale gyorsan reagált, hamar patchelt, és most már nincs olyan gond, ami tönkretenné az élményt. Bár nem ez a csapat legjobb játéka, ha kedvelitek a Batman-univerzumot, vágjatok bele bátran.

No Man's Sky

Megjelenés: 2016. augusztus 10. 

Mi volt a baj? 

Ezt nem nagyon kell részletezni, aki augusztus elején megnyitotta a netet, valószínűleg kétszáz cikket talált erről. Messze nem azt kaptuk, amit a Hello Games ígért, hanem egy sokkal kevésbé izgalmas játékot, melyből 8-10 óra után minden izgalom kifogyott, és csak a repetitív farmolás maradt a nagyobb kapacitású hajókért. Ha korai hozzáférésű címként jelenik meg, sokkal jobban indulhatott volna, de rossz üzleti döntések miatt a hype akkorára duzzadt, hogy késő lett volna már kontrollálni.

Hogy áll most?

Szeptember végére sikerült a technológiai hibákat javítani, a framerate helyreállt, a bugok száma is csökkent, és nem is omlik össze annyiszor, mint az elején (gyakorlatilag szinte soha). Miután a csapat ezzel végzett, új fejezet nyílt: most már nem feltétlenül azt a játékot akarják összehozni, amit ígértek, hanem megpróbálják a lehetőségeiket kihasználva gyártani az új tartalmakat. A november végi Foundation Update egyrészt elhozta a házépítés lehetőségét, másrészt különböző játékmódokat adott hozzá, illetve játékbeli üzeneteket hagyhatunk egymásnak; ezeken felül pedig megalapozta a játék jövőjét. Talán most még nem érdemes visszanézni, de pár hónap múlva akár még jó is lehet. Figyeljük továbbra is, mi lesz belőle, de persze az indulást sosem fogjuk megbocsátani, és nagyon reméljük, hogy nem lesz még egy fejlesztő, aki ezt meg meri lépni.

Deus Ex: Mankind Divided

Megjelenés: 2016. augusztus 23.

Mi volt a baj?

Akadozás, glitchek, be nem töltő zónák, összeomlások.

Hogy áll most?

A csapat folyamatosan frissíti, legutóbb december 6-án jelent meg hozzá patch. Figyelik a visszajelzéseket, és sikeresen eltüntették az elején fellépő gondok nagy részét, de még akad egy pár megoldásra váró probléma. Reméljük a legjobbakat.

Mafia III 

Megjelenés: 2016. október 7.

Mi volt a baj?

Sajnálatos, ami a Mafia 3-mal történt. Nem gondoltuk volna, hogy nem a korszak- és hangulatváltás, a megnövelt mértékű brutalitás lesz a legnagyobb bajunk a játékkal (ez egyébként végeredményben nem is volt baj). Rettenetesen nézett ki, emellett gyengén futott, a látótávolság ijesztően kicsi volt, a város nem érződött élőnek, az ajtó az ajtófélfa körül, a falon át pörgött, az autók beestek a földbe és felrobbantak, a mesterséges intelligencia irányította ellenfelek küzdöttek a logikával. Hiányoztak bizonyos, a nyílt világú játékoktól elvárható funkciók is. Bár a sztori és a színészi játék jó (a The Game Awardson is jelölték mindkettőért), a felvezető küldetések unalmasak, repetitívek.

Hogy áll most?

A Hangar 13 javított ezt-azt a megjelenés óta, de nem vitte túlzásba. Az 1.01-es patch a PC-s játékosok által jelzett problémák nagy részét orvosolta, lehet választani 30, 60 és korlátlan fps között, az irányítás jobban testreszabható. Néha még mindig összeomlik; szebb nem lett, de Lincoln legalább már átöltöztethető. A beígért új feature-ök közül a járművek testreszabása és a versenyek hiányoznak, a DLC-kről pedig még semmi hír - mondjuk amíg a technikai hibákat nem javítják, ne is legyen. Utoljára november 9-én jelent meg nagyobb patch, azóta csend van, a közösségi média felületeken csak szavaztatják a rajongókat és feelingeznek. 

Dishonored 2

Megjelenés: 2016. november 11.

Mi volt a baj?

Csak a szokásos: alacsony framerate, furán viselkedő egér, néha meglepően kicsi felbontás. A problémák főleg a PC-s változatnál jelentkeztek.

Hogy áll most?

Az Arkane azonnal nekilátott a javításnak, a megjelenés óta eltelt hónapban három patch-et adott ki. A harmadik után sokkal jobb a helyzet, de akadnak még problémák. Például forgásnál, harmadára zuhanhat az fps, olykor fekete képernyő jelenhet meg, akadozás fordulhat elő. Alakul, de ha vártok még vele egy kicsit, abból nem lehet baj. Az optimalizációra (vagy annak hiányára) még mindig sokan panaszkodnak.

Mint látjátok, 2016 nem volt könnyű menet, de reménykedjünk benne, hogy jövőre változni fognak a dolgok, az idei játékok még jobbak lesznek, a jövő éviek meg eleve problémamentesen jönnek ki. 

Ti hogy érzitek az idei évet, melyik játékról gondoljátok, hogy ráférne egy frissítés?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)