2014-re sokan úgy emlékszünk vissza, mint a félkészen megjelent játékok évére. Ezek közül természetesen az Assassin's Creed Unity fiaskója volt a legemlékezetesebb, de a Halo: The Master Chief Collection is használhatatlan multival jelent meg, és a PS4-es Driveclub is csak jó néhány frissítés után érte el a végleges formáját. Azok szerint, akik már most a bugokat keresik az idei ünnepi szezon legnagyobb játékaiban, megismétlődhet a tavalyi elég pocsék sorozat.
"A karácsonyig tartó időszak olyan lesz, mint az előző" - nyilatkozta az MCV-nek a játékteszteléssel foglalkozó Pole To Win lokalizációs igazgatója, Chris Rowley. "A konzoljátékok fejlesztése nagyon drága, így egy megjelenési dátumról lekésni elfogadhatatlan a nagy kiadóknak. A megjelenés napján kiadott patchek mindennapossá váltak az elmúlt néhány évben, hogy ezt megpróbálják egyensúlyozni, de valójában sokszor több frissítésre van szükség egy olyan címnél, ami jelentős lemaradásban van" - fejtette ki.
Nem volt sokkal optimistább a Babel minőségellenőrzéssel foglalkozó részének igazgatója, Mathieu Lachace sem: "Sok játékot látunk majd, amik komoly hibákkal és bugokkal jelennek meg. Lehetetlen hibátlan játékot kiadni" - mondta. "Néhány esetben a játék halasztása sokkal nagyobb károkat okozna, mint maguk a minőségi problémák. Innentől pedig a minőséggel kapcsolatos elvárások és a pénzügyi kockázatok között kell megtalálni az egyensúlyt" - magyarázta Lachace. Ettől eltérő véleményt fogalmazott meg a kérdésről a szintén minőségellenőrzéssel foglalkozó James Cubitt, aki szerint meg kell szoknunk a halasztásokat: "Javul a helyzet, de még közel sincs megoldva. Az embereknek le kell szokniuk arról, hogy a halasztásokat rossz dolognak nézzék; mind a cégeknek, mind a felhasználóknak. Az a nem kevés cég, akik csak a maradék időbe szorítják be a minőségellenőrzést, ahelyett, hogy megkeresnék és kijavítanák a hibákat, majd újratesztelnék őket, a saját címeiknek ártanak hosszútávon" - mondta.