Idén a negyedik résszel folytatódik a Far Cry széria, ami a Far Cry 3-hoz hasonló játékmenetet, sztorit, élményt ígér, és mivel mind tudjuk, mennyire király volt az előző rész, nem tudjuk leplezni izgatottságunkat a folytatással kapcsolatban.
Alex Hutchinson, a Far Cry 4 kreatív igazgatója egy podcast során új részleteket árult el a játékról, amit egy NeoGAF felhasználó, sjay1994 gyűjtött listába, mi pedig lefordítottuk nektek. Ezeket érdemes tudnotok:
1. A játék területe négyzetméterben számolva nagyjából ugyanakkora, mint a Far Cry 3 Rook Islands szigeteié volt, de a hegyek miatt a terület sokkal összetettebb.
2. Hutchinson elmonta, hogy imádna egy olyan Far Cry játékot, amiben a hőmérsékletre is figyelni kell. Az ötletei között szerepel, hogy karakterünk a hideg vízben életveszélyesen kihüljön, fertőzéseket kapjon, ha bizonyos állatok megharapják, sőt, még a permadeathre is gondolt. Ugyan a kampány során nem kell ettől tartani, lehet, hogy beraknak egy hadcore módot, ha látják az érdeklődést.
3. Nem lesznek cápák, de édesvízi szörnyek, mint a démon hal, igen. A méhészborzoktól is tartani kell.
4. A hegyekben szerepe van az oxigénhiányos levegőnek. Szükségünk lesz oxigénre, de nincs sok belőle, úgyhogy ezt is számításba kell venni, ha magasra merészkedünk.
5. Lesz lavina, de nem idézhetjük elő bármikor.
6. Aki a PS4-es vagy PS3-as változatot veszi meg, körülbelül 10 Keys to Kirat kulcsot kap, amit barátainak adhat. Ők ezzel letölthetik a Far Cry 4 korlátozott változatát, amiben csak a co-op játszható, és csak akkor, ha a teljes játék tulajdonosai is játszanak. Egyelőre nem tudni, hogy vonatkozik-e erre más korlátozás.
7. Nincs osztott képernyős co-op
8. Lesz kompetitív többjátékos mód, de Hutchinson még nem mondta el, hogyan néz majd ki. A csapat bukásnak ítélte meg a Far Cry 3 multiplayer szegmensét, és az ebből tanultakat felhasználva remélik, hogy a Far Cry 4 többjátékos módjai már egy egész rajongótábort vonzanak.
9. A wingsuitot a játék elején viszonylag hamar feloldhatjuk.
10. Néhány átvezető animáció interaktív lesz, de a játék nem jelzi, hogy mikor léphetünk közbe, nekünk kell kitalálni. Ezzel a Far Cry 3 QTE-s bossharcait kívánják kompenzálni, és úgy tűnik, a Far Cry 4-ben egyáltalán nem lesz QTE.
11. Vezetés közben is be lehet majd dobni egy gránátot az ellenség autóinak ablakán.
12. A tűz ismét ugyanúgy terjed, mint az eddigi Far Cry játékokban.
13. Ki lehet majd kapcsolni a HUD-ot és a felhasználói felület minden elemét, mint például az XP-vel kapcsolatos jelzéseket. Ezt a lehetőséget az újgenerációs konzolok megosztási funkciói miatt építették be.
14. Több befejezés lesz, de az, hogy melyikhez jutunk, nem csak azon múlik majd, hogy melyik gombot nyomjuk meg a végén.
15. Dönthetünk, hogy melyik frakcióhoz csatlakozunk. Ez hatással van a más karakterekkel való kapcsolatunkra és a befejezésre is.
16. Visszaállíthatjuk majd az elfoglalat outpostokat, de a fejlesztők keretet is adnak ennek, elmondják, miért és hogyan lehetséges ez.
Emellett apró utalások voltak a Blood Dragon folytatására (vagy egy teljesen más, a fő szálhoz pont annyira kapcsolódó játékra) is, nem lennénk meglepve, ha a Ubisoft ismét valami hasonlóval próbálkozna. Végülis a Blood Dragon bejött.
Mennyire várjátok már a játékot? Milyen platformon fogtok vele játszani?