A Croteam csapata (akik nemrég dobták ki a The Talos Principle-t) már 1994-ben is fejlesztett játékot, de csak jó néhány évvel később pattant ki a fejükből, hogy kéne csinálni egy DOOM-féle játékot, viszont annál sokkal őrültebbet.
Amikor elkészültek az Alpha változattal, elpostázták az akkori 30 legnagyobb kiadónak, hogy ők is vessenek rá egy pillantást. Arra viszont nem számítottak, hogy egyedül két válaszlevelet kaptak "Kösz, de nem" és "Nem, kösz" üzenettel. Ez után úgy döntött a csapat, hogy nem adják fel, ha már annyit dolgoztak a játék motorján, összedobnak egy demót, amit felraknak az internetre.
Ez 2000 májusában ütötte fel a fejét az interneten, és egyből a nyár legtöbbet letöltött demójává nőtte ki magát. Nem sokkal később kapcsolatba lépett velük a Gathering of Developers kiadó, akik vállalták a játék megjelentetését. Az elképesztő mennyiségű pozitív visszajelzés, rajongói levél csak még jobban motiválta őket, így egy év leforgása alatt, 2001. március 21-ére elkészült a Serious Sam: The First Encounter.
"Amikor csatlakoztam a Croteam csapatához, a játék címe már adott volt, Serious Sam. Amikor először hallottam, arra gondoltam - Istenem, azonnal meg kell változtatnunk! Úgy értem, ki venne meg egy ilyen játékot? De meggyőztek, hogy emésszem pár hónapig, és végül megtetszett. Később azt mondták, hogy a vezérigazgató, Roman találta ki a nevet, de senkinek se tetszett, vagy tartotta jó ötletnek. De Roman addig erőltette, amíg mind el nem fogadtuk. Hála Istennek, hogy megtettük!" - emlékezett vissza a csapat egy tagja, Damjan Mravunac.
Nektek milyen élményeitek vannak az első Serious Samről?