Egy tajvani sajtótájékoztatón árult el néhány részletet a Diablo III-ról Jay Wilson, a játék direktora. Azt már eddig is tudtuk, hogy a PvP aréna az eredeti tervekkel ellentétben nem marad benne a végleges verzióban, ezért érdeklődve vártuk, hogy mit is kapunk helyette.
Egyelőre semmit, ugyanis a Blizzard tervei szerint az vége felé készülhet el az átdogozott PvP-mód. Addig értelemszerűen újra és újra nekiveselkedhetünk a normál nehézségi fokozat mellett 15-20 órásra saccolt kampánynak egyedül, vagy barátaink oldalán.
No de lássuk, hogy fog festeni Wilson szavai szerint:
- A PvP teljesen opcionális, a skillek hatása ugyanaz, mint PvE esetén, de erősségük még változhat az egyensúly megőrzése érdekében.
- PvE-ben nem lehet más játékosokat megtámadni, továbbá nem lesz PvP ranglista.
Wilson beszélt még a játék más elemeiről is:
- Ha követjük a történetet, és nem rohanunk végig rajta, akkor a kampány hossza 15-20 óra.
- Az első kiegészítő új helyszíneket, lootot és nehézségi fokozatokat tartalmaz majd. Szintkorlát megemelése nincs tervben.
- A misztikus - az eredetileg harmadiknak tervezett kézműves - csak később kerül a játékba, miután kellőképp átdolgozták.
- A karakter külsejének testreszabása nem kerül be a játékba, mert a tesztek során gyakorlatilag fel sem tűntek a változtatások (pl. a haj és a szakáll színe). Cserébe át lehet festeni a ruházatot - akár láthatatlan festékkel is, minek hatására senki sem látja, milyen páncélt hord hősünk.
- A bétában látott kezelőfelület lényegében változatlan marad.
- És egy érdekesség a végére, Wilson sem egyedül, sem kooperatív módban nem volt képes még a legdurvább nehézségi szinten (Inferno) befejezni a kampányt.