Hideo Kojima másfél órás, Game Developers Conference keretében megtartott elÅ‘adásában rendkÃvül keveset nyilatkozott nyáron bemutatkozó játékáról. Vagy mégsem? Kojima hosszasan beszélt a Metal Gear és Metal Gear Solid sorozatról, hangsúlyozva az egyes epizódok technikai akadályait és műfajteremtÅ‘ stÃlusjegyeit.
Elmondása szerint napjainkban is találkozhatunk olyan megmászhatatlan akadályokkal, melyek egykoron visszatartották és korlátok közé szorÃtották alkotásait. Beszédét elemezve néhány érdekes elszólásra bukkanhatunk, talán burkoltan és metaforákkal ékesÃtett elÅ‘adásában a Metal Gear Solid következÅ‘ epizódjában bekövetkezÅ‘ dizájnváltásról mesélt. Egészen visszanyúlt az MSX rendszerek gyengeségeihez és aprólékosan haladt elÅ‘re, körülbelül egyórányi szónoklatot követÅ‘en eljutott jelenkorunkhoz. Nosztalgiázása után a jövÅ‘be tekintett, a japán dizájnvezérelt és a nyugati technológiaalapú megközelÃtést szeretné ötvözni, melynek eredményeképpen népszerűséghez jutnak a nyitott világú játékok, ahol „bármerre mehetsz és bármilyen járgányt vezethetsz". Hideo Kojima talán a következÅ‘, ötös számot viselÅ‘ Metal Gear Solid epizódra értette ezen kijelentését? Kérdésünkre a nyári E3 kiállÃtáson kapunk választ, addig gyárthatjuk az elméleteket.