A dinamikus történetmesélés talán az egyik legnehezebb feladat, amivel egy játékdizájnernek meg kell birkóznia. Amilyen fordulatosnak ígérkezik a Heavy Rain története, ugyanolyan dinamikusan változik a megjelenési dátum is.
A Quandic Dream (Omikron/The Nomad Soul, Fahrenheit/Indigo Prophecy) már akkor bejelentette harmadik játékát, amikor a PlayStation 3 még seholsem volt. Azóta csiripeltek a verebek 2008-as megjelenésről, majd 2009-esről, ám végül egyik sem bizonyult tarthatónak. Jelen állás szerint legkorábban jövőre kaphatjuk kezeink közé a PlayStation 3 exkluzivitását élvező Heavy Rain-t, így egyhamar nem eredhetünk az Origami-gyilkosként elhíresült sorozatgyilkos nyomába.
A halasztás oka nem más, mint a karácsonyi piacra jellemző túlzsúfoltság. Egyre több piaci szereplő kezdi belátni, hogy a jól bejáratott sorozatok mellett szinte esélytelen egy teljesen új szellemi terméket úgy bevezetni a piacra, hogy maximalizálják a bevételeket. Valahol itt vérzett le a tavalyi Dead Space, Mirror's Edge kettős is. Guillaume de Fondaumiere, a cég egyik vezetője hozzáfűzte még, hogy mindenképpen csúcsminőségű játékot szeretnének kiadni kezeik közül, ezért a meghosszabbított fejlesztési idő által garantált minőség, a Heavy Rain innovatív megoldásai, továbbá a következő év elejére tolt megjelenés egyenes következménye lehet a hosszabb távon is számottevő értékesített kópia.