A Hearthstone-ból is komolyabb eSport lesz előbb-utóbb (a Blizzard is készül a saját bajnokságával), de a fejlesztő még nem készítette fel a játékot arra, hogy egy bajnokságon minden zökkenőmentesen működhessen.
Tegnapelőtt volt a DreamHack döntője, melyben Radu „RDU" Dima és Jason „Amaz” Chan küzdöttek a 10 000 dolláros fődíjért. A döntő második meccse alatt Dima üzenetet kapott egy a barátlistáján szereplő személytől, melyben az volt leírva, hogy milyen lapjai vannak az ellenfél játékosnak. A redditezők egyből meg is örökítették az eseményt, és elkezdték sárral dobálni a győztest. Részben érthető a dolog, hiszen a gyűjtögetős kártyajátékok többségénél jelentős előnyt jelent, ha tudjuk, milyen lapokat tart kezében az ellenfél, de a DreamHack szervezői az eset kivizsgálása után úgy döntöttek, hogy az üzenet nem befolyásolta a meccs kimenetelét, és Dima anélkül is ugyanazt a lapot (Alexstrasza) aktiválta volna, így ő maradt a győztes. A versenyző - egy meglehetősen hosszú posztban - elmondta, hogy a személy, aki segíteni akart neki, csak egy idegen, akit a döntő előtt vett fel barátlistájára.
Ellenfele, Chan YouTube csatornáján szintén mellé állt, viszont a DreamHacket bírálta a hiányos szervezés miatt. A Blizzardnak minél előbb elő kell állnia egy olyan játékmóddal, amiben minden, egy verseny végkimenetelét esetlegesen befolyásoló, csalásnak minősíthető opció ki van kapcsolva. Valószínűleg már dolgoznak is a megoldáson.