Míg idehaza a használt játékokkal való kereskedés szinte kizárólag az online boltok kiváltsága, addig tőlünk nyugatabbra, és jóval keletebbre hatalmas üzletet jelent, amiben komoly kiskereskedelmi láncok vesznek részt.
A játékipar a kalózkodás után második legfőbb ellenségét látja a jelenségben. Ha belegondolunk, talán meg tudjuk érteni álláspontjukat, hiszen így egyetlen eladott játékkal többen is játszanak anélkül, hogy a kiadó, forgalmazó, fejlesztő a többszöri értékesítésből akár egy petákot is kapna.
Bár alapvetően a játékosok jól járnak ezzel a lehetőséggel - hiszen egy kifogástalan állapotú, DRM-től mentes használt játék semmivel sem ér kevesebbet (eszmei értékre gondolok), mint egy bontatlan példány - igazán nagy hasznot a kereskedők húznak, akik ugyanazt a játékot többször is értékesíthetik. Egyszer teljes áron, majd igaz, hogy x összegért visszavásárolják, de utána x+y összegért cserébe adják tovább.
Erre a piacra kíván belépni az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Walden Media tulajdonosaihoz tartozó Wal-Mart. Első lépésben 77 áruházban helyezett el a cég partnere (ePlay) visszaváltó automatákat, amelybe az ember gyermeke berakja a lemezt, és 2-3 munkanapon belül érkezik is az ellenérték a bankkártyájára. Az összeg egy saját fejlesztésű algoritmus alapján kerül kiszámításra, amely több tényező együtthatójaként akár naponta változhat.
A Kotaku információi szerint a kísérlet beválni látszik, s jelenleg azt fontolgatja a Wal-Mart, hogy az ellenértéket nem átutalják, hanem levásárolhatóvá teszik (ejj, de szép magyar kifejezés) üzleteikben.