Úgy tűnik, a következő generációs konzolokkal kapcsolatos információk szintjén egyre nagyobb lépéselőnybe kerül a Microsoft nagy riválisához, a Sonyhoz képest. A japán gyártó ugyanis még mindig nem árult el továbbiakat a januárban elhangzott, nagyon általános és óvatosan csordogáló alapokon kívül, míg az Xbox One X-ről folyamatosan érkeznek az újabbnál újabb adatok. Most pedig már ott tartunk, hogy hardveres szinten mindent tudunk róla.
Ezek alapján pedig már azt is meg lehet ítélni, mekkora fejlődést jelent az új konzol a jelenleg elérhető Xbox One X és Xbox One S modellekhez képest. A Digital Foundry szakemberei szétcincáltak minden adatot és soronként összevetették az érkező konzol "belsőségeit" a jelenlegiekkel. Már első látásra is sok minden utal arra, hogy valóban bivalyerős konzolra számíthatunk, ami persze szükséges is, hiszen egy ilyen gépet értelemszerűen nem tudunk úgy fejleszteni, mint ahogy egy gamer PC-ben bővítünk vagy váltogatunk komponenseket. Épp ezért a most még kifejezetten izmos Series X-nek majd 2-3 év múlva is állnia kell a sarat egy olyan versenyben, ahol az akkori csúcskategóriás PC-k már a maiaknál sokkal többet tudnak.
Nézzük is az adatokat, amelyet különválogattak a rendszerrel kapcsolatos alapok, a videó és audió, valamint a kontroller részletezésére. Tessék szépen mazsolázgatni, hasonlítgatni, aztán meséljetek kommentben, mennyire lesz nyerő ez a konfiguráció szerintetek. A két alábbi kép kattintásra megnő, hogy mindent jól lássatok.
Ami az adatokból ilyen szinten nem látható, de fontos, az például az, hogy a processzor itt már 7 nanométeres gyártástechnológiával készül, ami kisebb méretet, nagyobb tranzisztorsűrűséget tesz lehetővé, ezáltal esélyesen a fogyasztás is csökken (legalábbis a processzoré), és talán a melegedést is vissza lehet fogni, így pedig az épp játékot futtató Series X nem fog majd fénysebességgel pörgő ventilátorokkal visítani, mint a választási malac. A Hardveres ray-tracing szintén sokat dobhat a játékok kinézetén, a gyors tárhely miatti Quick Resume funkció pedig tényleg imádni valóan hangzik.
A grafikus vezérlő nem csak erős, de segíthet abban is, hogy a különféle megjelenítőkön egyaránt kis késleltetéssel, tearing effekt nélkül látszódjon minden - ráadásul megjelenhet az automata HDR még a régebbi játékoknál is, ami egyes esetekben olyan érzést kelthet, mintha a fejlesztők faragták volna újra az egész grafikáját.
Értelemszerűen persze nem csak a hardver "adja el" a konzolt, fontos ehhez a felhasználói felület, a felhő alapú szolgáltatások, a visszafelé kompatibilitás kérdése, vagy épp a platformra érkező exkluzív játékkínálat is, szóval a teljesen megalapozott döntéshez majd ezeket az infókat is érdemes megvárni.