Láttunk már néhány Xbox Series X-es játékot májusban, és még többet fog megvillantani a Microsoft júliusban, de most arról mesélt a gyártó, hogyan gondoskodik arról, hogy a korábbi játékokat a lehető legjobb minőségben játszhassuk. Néhány Xbox 360-as játék jobban futott Xbox One-on, mint az eredeti platformján, és hasonló ugrásra számíthatunk a következő generációban is.
Egy ma közzétett blogposztból megtudhattuk, hogy minden kompatibilis, korábbi generációs játék (tehát az eredeti Xboxra, az Xbox 360-ra és az Xbox One-ra megjelentek) jobban fut majd Xbox Series X-en, amit pusztán az erősebb CPU, GPU és az SSD garantál, és ez elsősorban stabilabb képfrissítési sebességben nyilvánul meg, de javul a látvány és lerövidülnek a töltési idők is. Ha valamelyik játék akadozott az eredeti platformján, most valószínűleg nem fog, és ehhez nem kell a fejlesztők beavatkozása. Számos játék bővül HDR támogatással, és ez nem lesz hatással a teljesítményre. A kompatibilitásért felelős csapat új technológiák segítségével javíthat a képminőségen, illetve képes lesz megduplázni a framerate-eket, így ami eddig 30 fps-sel ment, 60-nal futhat, és ami 60-nal, annál a sebesség 120-ra is felugorhat.
Megerősítették azt is, hogy a Quick Resume funkció régebbi játékokkal is működni fog, azaz instant folytathatjuk a félbehagyott játékokat, azonnal válthatunk legalább három, egyszerre futó cím között.