Hirdetés

Xbox One X - így futnak a játékok a Microsoft erőgépén

|

A Digital Foundry csapata természetesen az Xbox One széria legújabb darabját is alaposan szétszedte, vagyis kielemezték, hogy a 4K felbontás milyen fps számot eredményez. Nem egyértelmű a siker.

Hirdetés

Végre megérkezett az Xbox One X, amivel a Microsoft ígérete szerint elhozza nekünk az igazi 4K-s konzolok korát. Ránézésre valóban nincs gond a gép specifikációival, viszont a Digital Foundry szokás szerint ezt is alaposan átvizsgálta, ezúttal a Microsofttal karöltve.

Habár a Digital Foundry tesztjében nincsenek pontosan megnevezve a játékok, azért a műfajból nagyjából ki lehet következtetni, hogy melyik címekről van szó már csak azért is, mert szinte biztos, hogy a Microsoft a saját exkluzív játékaira helyezi a hangsúlyt. Ugye a tesztek elsősorban arról szóltak, hogy a játékok képesek-e tartani a 60fps-t az Xbox One X által nyújtott 4K-s felbontáson is, viszont az eredmények alapján erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni. (A skála függőleges tengelyén lévő számok százalékot jelölnek).

A legjobban a Forza Motorsport 7 teljesített, ami a nagyobb felbontásban is simán hozta a 90fps-t, persze hozzá kell tenni, hogy ez a játék már a sima Xbox One-on is natívan tudja az 1080p felbontást.

A Gears of War 4 már nem szuperál ennyire jól, ugyanis ott már az előző generáción sincs meg a 60fps és az új hardver sajnos ezen a téren nem tudott megváltást hozni.

Ezzel szemben sokkal hátrányosabb helyzetből indul a Star Wars Battlefront első része, ami már alapból is csak 720p felbontásban fut, ami azt jelenti, hogy a 4K-ra való felskálázás során nagyjából 9-szer annyi képpontot kell kirajzolni, így pedig pár nem bírja tartani a stabil 60fps-t.

Általában véve elmondható, hogy azok a játékok teljesítenek jobban, amelyek már alapból is nagyobb felbontásban képesek működni, a 720p felbontású játékokat pedig utólag kell majd felskálázni valahogyan.

Erre minden bizonnyal a checkerboard rendering lesz a legjobb módszer, aminek az a lényege, hogy a képpontokat sakktáblához hasonló mintába rendezik, a kimaradó helyeket pedig a környezető pixelek színéből következtetik ki. A Microsoft szerint egyébként akkor fogják a fejlesztők a legjobb teljesítményt elérni, ha legfeljebb négyszeresen növekszik a felbontás, ezt pedig az adatok alá is támasztják. Meglátjuk, mire lesznek képesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)